Gå til innhold

Noen som har lagt inn dren i ørene?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har en liten gutt som skal legge inn dette og lurer på et par ting:

1. Koster det å få dette gjort hos en privat klinikk, selv om vi har henvisning?

2. Er litt "skeptisk" å gjøre dette privat, pga narkose. Bør ikke dette utføres på et sykehus (det var ihvertfall det jeg hadde regnet med).

Hilsen ustyrtelig bekymret mor

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vet ikke hvordan det er nå - men jeg la inn dren da jeg var liten (begynner å bli en del år siden) og da gjorde jeg det på sykehus med full narkose.

Trodde at hvis det er privat klinikk så må man betale for dette egentlig.

Ble kanskje ikke noe klokere av mitt svar men. Ring en øre/nese/hals spesialist og hør med de:)

Det går nok kjempe fint.

Skrevet

Vi betalte ca 150,- i form av egenandel for engangsutstyr.

Ble ikke gjort på sykehus til gutten min heller. Ble henvist til privatklinikk, og har bra med oppfølgelin. Først en gang etter 3 mnd, så en gang til etter 6 mnd.

Kan være litt vondt rett etterpå, men ibux eller paracet hjelper! =)

Skrevet

Måtte han gå med plaster på henda før operasjonen?

Skrevet

Hei du!

Ja, jeg tror nok det koster hvis du velger å få det utført på en privat klinikk / privat sykehus uansett om du har henvisning.

Har ingen erfaring fra private klinikker, men de er vel like "flinke" med narkosen der som på vanlige sykehus skulle jeg mene??

Min sønn fikk satt inn dren, samt fjernet mandlene & de falske mandlene for et drøyt halvt år siden på et "offentlig sykehus" - og det gikk veldig greit alt sammen.

Det var ca. 3 mndrs. ventetid på den type operasjon ved vårt sykehus, men det er jo ikke sikkert det er like lenge å vente når man bare skal sette inn dren (det er jo ikke en like omfattende operasjon).

Hvorfor vurderer du privat klinikk?? Synes du ventetida er for lang?

Uansett så ville jeg ringt den private klinikken du evt. har sett deg ut og spurt når det gjelder det med betaling kontra henvisning, så får du et korrekt svar!

Lykke til, uansett hvor dere havner hen! :-)

Skrevet

Vi dro på privat klinikk fordi det ikke var så mange ØNH spes. i området. Men lite visste jeg om at operasjonen skulle utføres der.

Trodde at dette ble gjort på et sykehus jeg da. Vil jo helst det.

Syns så synd på min lille 3 åring som må gjennom dette. Og da vil jeg at han skal være i de beste hender, hvis du skjønner!

Skrevet

Jeg har lagt inn dren minst 7 ganger.. når jeg var yngre vel og merke..

Første gang var jeg 2år, siste gangen var jeg vel 12 år..

Har gjort det på sykehus med full narkose hver gang, og det gikk kjempebra.

Vet ikke helt hvordan det er i dag, men det kan sikkert lønne seg å ta noen telefoner :)

Masse lykke til til den lille gutten din, vet hvordan det er, men det er absolutt ikke noe å grue seg for, det kan jeg love deg :)

Skrevet

Ja, vi fikk resept på Emla-plaster (som i dag er reseptfritt). Skulle settes på en time før inngrepet.

Skrevet

Hei

Jeg har hatt dren nesten i hele mitt liv og jeg har berolige deg med at en kjenner ingenting når drenet er satt inn. Det eneste en må være påpasselig med er at en ikke får vann inn i øret,noe som kan være plagsomt når en skal bade og slike ting.

så til det du spør om.

Jeg regner med at hvis du er henvist til en privat klinikk,vil du ikke måtte betale mer der,enn ellers. Er barnet under syv år,er det ingen egenandel,men du må betale for brukt matrilell,men dette tror jeg ikke kan komme på mer enn 200 kr.

Noen privatklinikker har narkose og det er jo å anbefale lett narkose hvis barnet er lite og ikke vil ligge helt i ro,ellers går det fint å ta lokalbedøvelse.

Det du må huske på er at dette er ingen stor oprasjon,det er et enkelt og lite ingrep, det blir gjerne kalt oprasjon,når det skrives om og da høres det mye mer dramatisk ut.

Det som blir gjort er at det bli laget et lite hull i trommehinnen som drenet blir festet i og så er det ferdig,dette tar bare et par minutter.

Det er ingenting å være urolig for. Dette er det minste i verden,bare litt slitsom som sagt,pga av at en ikke kan få væske i øret.

Lykke til

Skrevet

Jeg er ikke redd for operasjonen i seg selv, da jeg vet den vil hjelpe han til å høre og varer bare i et par minutter. Nå hører han som om vi skulle vært under vann, og det må jo være helt forferdelig ekkelt.

Men det jeg er redd for er narkosen, om dette er farlig for 3 åringen. Jeg trodde rett og slett at narkose var noe du fikk på sykehus, da dette er et "heavy" stoff for kroppen. Spesielt da til en liten guttekropp.

Skrevet

Jeg fikk satt inn dren i øret da jeg var en 12-13, gjorde det til en spesialist på øre, nese, hals. Fikk kun lokal bedøvelse, og hørte så sinsykt mye bedre etterpå !! :o)

Skrevet

De privat klinkken som tilbyr narkose,har like god kompetanse på dette som et sykehus og det er bare en ganske lett narkose han får,så du skal ikke uro deg for det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...