Gå til innhold

Hygiene ved babysvømming

Anbefalte innlegg

Skrevet

Blir så provosert av mødre som ikke dusjer når der er på babysvømming. Kler på seg badedrakt og jumper rett ut i vannet. Noen er "flinkere" og spyler seg utpå badedrakten før de går i vannet.

Minnes barneskolen når det var småpinlig å dusje naken og vi juksa og dusja i badedraktene eller bare spruta litt vann på oss for å se våte ut.

Er det så vanskelig å kle av seg badedrakten og vaske seg??

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fatter poenget ditt. Må likevel innrømme at jeg er av de som dusjer med badedrakta på. Ikke fordi det er ekkelt å vise seg naken i dusjen, men fordi alt blir så "feilplassert" når den blir tatt på i våt tilstand. Altså, ingen unnskyldning, bare en forklaring. Er jo enig med deg, da, egentlig...

Skrevet

Jeg dusjer alltid hjemme før jeg drar til svømmehallen uansett jeg da.. Men kan jo tenke mg at med en liten baby er det ikke like enkelt å få gjort alt?

Skrevet

Det skjønte jeg ikke. Feilplassert i våt tilstand?? Jeg pleier å dusje og tørke meg, for så å ta på tørr badedrakt. Jeg ser ikke helt forskjellen.....

Skrevet

Denne var ment til flate pupper.......

Skrevet

Tror ikke det er "så vanskelig å kle av seg badedrakten" som du sier HI, tror heller det går på at mange av mødrene stresser inn i garderoben 5 min før svømmingen begynner. Gjerne med grinete og trøtte unger! Da forstår jeg at noen velger å dusje på "ungdomsskolevis"!

Uhygenisk ja, men bassengene renses heldigvis!

Godt ikke ALLE gjør det på denne måten da, for ellers hadde det vel blitt litt vel mye basselusker i vannet =)

Skrevet

Å, tørker du deg før du skal ut bassenget? Jeg tørker meg ikke før det, da er badedrakt vanskelig å få på en våt kropp.

Skrevet

Ja, fatta det..:). Jeg pleide å ta den på INNI dusjen, altså mens jeg selv og drakta er våt. Sikkert idiotisk, men det er jo ikke alle som er så lure.

Skrevet

Det henger masse lapper rundt omkring i garderobene og dusjene om at man må vaske seg godt slik at man skal ha minst mulig kjemikalier i vannet til de små babyene. Er endel fokus på det. Til og med en figur som har merket av alle plassene man skal vaske seg.

Synes ikke dårlig tid er noen god unnskyldning heller.

Skrevet

Så dusjer de vel hjemme før de drar på svømminga, da. Er langt fra alle som liker kollektiv stripping, vett'u.

Skrevet

Dusjer dere ikke hjemme før svømming? Jeg vasker mneg godt i dusjen hver morgen. Rare meg. Ofte svømmer jeg rett etterpå.

Skrevet

De tropper opp med oppsatt hår og full av sminke med ungene rett fra barnehagen. :)

Skrevet

Sier heller ikke at dårlig tid er noen god unnskyldning! Og snakker heller ikke for meg selv =) Vet at man må vaske seg godt, og jeg gjør det alltid!

MEN: JEG kan iallefall forstå at ikke ALLE rekker en helvask med såpe hver eneste gang..Men å skylle kropp og hår er ett must. Var bare det jeg ville få frem.

Skrevet

men er noen babyer som er allergiske mot sterkt parfymerte såper, så vi må vaske oss med en såpe de har på veggen der før vi går utti..

så pinlig kan det ikke være å dusje med andre.. er jo bare å snu ryggen til da hvis det er så fælt!

syns man burde klare det.

Skrevet

Den er grei :) Men jeg går på svømming halv fem og da synes jeg liksom ikke morgendusjen teller lengre.

Skrevet

Vel, ja, det er jo litt ekkelt, da. Med tanke på hvor mye av vannet ungene glefser i seg under badetiden...

Skrevet

...i den grad babysvømming og barnehage hører sammen...

Skrevet

Egentlig rart vi ikke får flere sånne båser eller hva jeg skal kalle det i dusjene.Det kunne jeg tenke meg. Jeg liker ikke kollektiv stripping, men gjør det for det.....

Ja, det er helt sikkert flere som dusjer hjemme før de drar, og det kan være et pes å dusje når man har med seg små. Jeg har pleid å dusje i dusjen på svømminga, men skjønner at andre gjør det hjemme. Jeg stoler på at andre vasker seg hjemme, og tenker ikke så mye over det på svømminga.

og ja, mye man skal tenke på i forhold til hvordan dusje etc........Men det avhenger jo litt av hvor langt det er til bassenget også. Der jeg går, må vi gå litt før vi kommer til bassenget, og da syns jeg det er greit å være tørr først........He he.....

Skrevet

Guttungen er 2, så det er kanskje ikke babysvømming. Barnesvømming kanskje.... ;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...