Hilsen Aud Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Han er 11 uker og det har aldri vært noen problem å legge han. Han blir lagt ca kl 20 og vi må kanskje inn og gi han smokken 1-2 ganger før han sovner - og sover uavbrutt i mange timer. Men den siste uken har han hatt en lei tendens til å våkne igjen etter ca 30 minutter og være lys våken og fornøyd. De er akkurat som om han tar de 30 min som en vanlig "lur". Etter det må han være våken minst en time før han er moden for å sove igjen. Har prøvd å ignorere at han er våken, ikke få øyekontakt etc, men han er tindranes våken og klar. Hvis jeg feks synger en rolig nattasang til han så bare ler han og synes det er sååå gøy at mamma synger Hvordan kan jeg snu denne trenden?
M&Ms Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 He he, det kan du nok ikke. Det er ganske vanlig at de bytte sovemønster relativt ofte når de er så små. Det går helt sikkert over med tiden. Og så lenge han er blid så er det vel egentlig ikke så farlig?
mamman til to gutter Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 Hvis han bare er fornøyd når han ligger der, ville jeg latt han ligge der alene så han skjønner at det er natt og han skal sove. Hvis han gråter og er misfornøyd ville jeg gått inn og puttet i smokken og roet han ned og så gått ut igjen. Når du synger ol, får han jo oppmerksomhet og da er det mye morsommere å våkne enn om man må ligge der alene og da tar det nok lengre tid før han sovner igjen...
LoveInMyTummy Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 Enig med "mamman til det lille nurket". Så lenge han ikke gråter så kan ha få ligge og pludre for seg selv.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå