Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Har en fastlege som ikke har tid og får ikke skikkelige svar eller god oppfølging når jeg er hos han. Så ble jeg gravid og fant ut at jeg prøver jordmor. Kommer til ei høne av en jordmor som er helt lik fastlegen. Kuttet henne ut og fant ut at nei da går jeg bare til fastlegen. De siste gangene jeg har vært der så har han ikke tatt meg på alvor. Prøver å si jeg er redd for ting og han bare ler av meg omtrent.. Det var da jeg fant ut NÅ skifter jeg tilbake til legekontoret jeg hadde da jeg bodde hjemme,de var mye bedre(selvom det er litt reisevei) Går inn på nettet(nav.no) og skifter og er stor fornøyd. Så ringer jeg dem i dag for å bestille time. Da viser det seg at han har permisjonHelt til SOMMEREN!! Huff for en uflaks. Jeg fikk en time til turnus legen som vikarierer for han foreløpig! For ett styr... Trenger virkelig snakke med noen om mine plager og fødsel og alt. Har en psykolog men han er ikke så inni det der.. Så... Litt forvirret i dag.
mamiladi Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Det hørtes ikke heldig ut :-/ uff stakkar deg! Du har ikke noen venninner eller bekjente som har vært gravide da, som du kan få tips av til en god lege og jordmor?? De finnes jo ute der et sted.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 Jeg fikk tips om en god jordmor og ringte dit. Nei jeg måtte gå til jordmor i den bydelen jeg tilhører. Desverre så er det kun 2 stykker.Hun ene fikk jeg og hun var ikke noe særlig mens hun andre er opptatt:(
molla 29.12 Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 ja det er skikkelig kjipt å ikke ha en lege eller jordmor man føler seg tatt hånd om av.. sist jeg var gravid var legen min skikkelig passiv, turte nesten ikke ta i meg når han skulle kontrollere div ting, og for hvert spørsmål jeg kom med rødmet han og måtte lese i bøker og ringe andre leger for å svare. i tillegg var jeg høygravid på sommeren - da har jo alle ferie - så jeg var vel innom tre forskjellige leger og to jordmødre i løpet av noen måneder.. nå går jeg bare til lege (har flytta, og derfor bytta). han er ok, ingen sentimental fyr, men gjør det han skal og lar meg bruke tida som er satt av til meg. omsorg og empati får jeg fra venninner! det er visst best fra dem som kjenner meg, har jeg funnet ut! i tillegg til at mange har erfaringer på de områdene hvor jeg har spørsmål og er usikker. håper du har noen du får lufta tanker og spørsmål med.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #5 Skrevet 26. november 2007 Ja det er ikke noe kjekt å ha det sånn:(Hvertfall ikke i denne tiden.Situasjonen min er også litt spesiell,for er plaget med uregelmessige hjerteslag og trenger å snakke med noen om det angående fødselen.Jeg er veldig redd. Men i dagens samfunn må man klare seg selv..
Nelly79 Skrevet 26. november 2007 #6 Skrevet 26. november 2007 Hvor bor du? Hvis du bor i oslo området så har jeg ei jordmor å anbefale, hun er privat så det koster litt, men jeg synes det verdt det så lenge hun kan hjelpe meg...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå