Gå til innhold

Kjenne liv?

lillegutt-kommer3juni:-)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Sist gang jeg var gravid, kjente jeg det første tegn til liv i uke 16, så økte det mer og mer. Denne gangen har jeg kjent bevegelser allerede nå i uke 14 (og slutten av uke 13). Det er kanskje en kjapp bevegelse, og så kan det gå dager til neste gang. Kan dette stemme da? Noen andre som har kjent noe så tidlig? Blir overrasket hver gang det skjer, men så tenker jeg etter en stund at det kanskje er innbildning...

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja det kan nok stemme det:-) Kjente liv tidligere med nr 2 og nr3 enn med nr 1.

Skrevet

Jev vet ikke om det finnes noen fasit på disse spm'ene, og i så fall så har ikke JEG den.. MEN, det jeg har fått høre av to uavhengige leger nå i dette sv.skapet er at det faktisk ikke er mulig å kjenne noe så tidlig.. feks, tenk selv, i uke 13-14 så er fosteret kanskje 10 cm, max, det er vel ikke det en gang.. Jeg syne sjo det nesten virker helt usannsynlig at man kjenner noe da. Det legen sa ti lmeg, var at de som kjenner noe/tror de kjenner noe så tidlig kjenner livmoren som vokser/utvider seg, eller "luft i magen"..... Som sagt, jeg ANER ikke... Men jeg synes jo det virker rart at mans kal kjenne noe når det er såååååååååååå lite...

Er selv i uke 19 nå, og har så vidt KANSKJE kjent noe nå.. Dette er mitt 2. barn. Var på UL på sykehuset forrige uke, JM ble overrasket at jeg ikke kjente noe, for der inne var det full fest... Nå har jeg morkaken på fremsiden av magen, noe som også kan gjøre at man kjenner mindre.. Men dog, skulle jo tro man kunne kjenne noe "inni seg"...

LItt "mer å ta i" på kroppen, gjør ve også at man kjenner mindre, så for min del så er jeg ikke overrasket.. Og igjen, jeg vet jo ikke hva som er mulig og ikke mulig.. :o)

Hm.. dette ble et langt og "usaklig" innlegg..hehe.. Hvem vet, kanskje det er den lille der inne som banker på! :o)

Skrevet

Vel vel :-) jeg kjente noe allerede i uke12-13! Visste ikke helt hva dunkene var for noe før vi var på ultralyd i uke 13. Knøttet vårt var kjempeaktivt i magen min, hoppet, sparket og slo. Og vi så at babyen ikke akkurat lå i det største rommet akkurat :-D Så da ble jeg sikker på at dunkene jeg kjente da og nå var lillemann.

Er nå i uke 21 og kjenner noe hver dag :-) Men dette med å kjenne bevegelser er jo fullstendig individuelt. Ingen har lik kropp eller akkurat like aktiv krabat i magen. Vekstsmertene og andre magebevegelser har hos meg føltes helt annerledes ut enn dunkene fra livmoren forøvrig.

Sånn har det vært for meg :-)

Skrevet

kjente bevegelser i uke 14.. da var det som spark/hopp.. min også er veldig aktiv.. sparker av i sidene.. var på ul på lørdag og den er vilter som bare det

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...