mamman&andrea Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Min datter blir tre år i januar og har forandret seg veldig de to siste ukene. Hun har begynt med babyspråk (har hatt svært godt språk veldig lenge), skal bruke bleie igjen (har holdt seg tørr i to måneder) og kan ikke gå lenger fordi hun har ett pitte lite sår på kneet som snart er vekke. I tillegg har hun vondt overalt. Begynner plutselig å gråte. Hun vet ingenting om at vi skal ha en til, så det kan ikke ha noe med sjalusi å gjøre. Har noen opplevd lignende? Begynner å bli veldig slitsomt, for hun har vært så selvstendig så lenge og jeg orker ikke å bære på henne hele tiden. Spesielt ikke nå når jeg er gravid. Hun får mye oppmerksomhet både av meg, stepappan, faren og besteforeldre. Er i barnehagen på dagtid, så har mange å leke med. Har bestilt time på Helsestasjonen, men det er to uker til :s
3skatter Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 yupp!!! blir sprø jeg og. her er vi gått tilbake til 10 mnd stadiet. men hvis det er en trøst så tror jeg det er normalt. er ikke sjalusi som gjør det her i hvertfall, men er kommet et par babyer i omgangs kretsen så tror det er det som gjør det
MikroMidas Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 Går hun i bhg med mindre barn? Tenker da på 1-åringer f.eks. Gutten vår på 3 har også nettopp begynt veldig med babyspråk, og jeg legger merke til at mange av de "store" barna (3-5 åringene) snakker mye babyspråk til de minste. Han har tatt etter der. Vi har jo ei på 1,5 år hjemme som går i samme bhg, og han er veldig på babyspråk med henne også. Vi gjør det aldri hjemme, så han må ha det fra bhg. Han er også blitt litt sånn "vondt i magen", "vondt i kneet", "vondt i fingeren"....men som oftest så er han lett og lede og vi får tankene hans over på noe annet så det er glemt. Tror nok det er mest alderen, jeg. Nabogutten på 5 år er også veldig på babyspråk-stadiet når han f.eks. snakker med veslejenta vår.
mamman&andrea Skrevet 26. november 2007 Forfatter #4 Skrevet 26. november 2007 Ok.. Får håpe det bare er det. Det er ganske mange små på avdelingen hennes, så i januar skal hun flyttes over på den store avdelingen. Så da håper jeg det blir annerledes. En ting er babyspråket, men at jeg må bære henne rundt hele tiden og spesielt at hun må gå med bleie igjen synes jeg er veldig dumt :s
MikroMidas Skrevet 26. november 2007 #5 Skrevet 26. november 2007 Bæring, ja. Noe av det første jenta vår lærte seg var å strekke opp hendene og si "opp" når hun ville f.eks. løftes ut av stolen, senga - eller bare bæres. Dette har poden plukket opp, så han kan nå gjøre akkurat det samme. Sette seg ned rett foran meg, strekke opp hendene og si "opp, opp, opp" med skikkelig babyspråk. Men han nekter jeg faktisk å gå og bære på - he he.
EvaL Skrevet 26. november 2007 #6 Skrevet 26. november 2007 Helt normalt med en slik regresjon en periode etter bleieslutt. Dere må og så være forberedet på at det kan skje igjen etter at babyen er født. Prøve å se på dette som en periode mange foreldre må igjennom og ikke legg mye bekymring i det. Bare ha henne i bleier og lek med til hun går lei, noe hun gjør like plutselig som det begynte.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå