Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Syns skravlerne det er gøy å pakke inn strømpebukser? Hva er greia her egentlig?
Gjest Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Klart det er gøy, hva er greia di egentlig?
Turid Laila Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 Hva skal en på 10 mnd med julekalender? Antagelig åpne en luke/gave hver dag frem til jul...
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 Jeg har ingen greie, bortsett fra at jeg syns synd på ungene som må pakke opp så kjipe ting. Skal man først lage julekalender så pakk inn noe barnet liker da? De små får strømpebukser i oktober også, men da pakker dere de ikke inn, eller?
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #5 Skrevet 26. november 2007 Joda, det var åpenbart....men hvorfor? De skjønner ingen ting av det. Det blir litt som å kjøpe fotballsko til en som ikke kan gå.
Gjest Skrevet 26. november 2007 #6 Skrevet 26. november 2007 Så din ti måneder gamle unge er allerede sosialisert inn i at bløte pakker er dritt og inneholder saker som mor og far skal skaffe utenom jul og bursdag,og at han har krav på å få noe som er kun kos og gøy og morsomt og for all del butikkjøpt i kalenderen? Det er jo bra, da består nok samfunnet noen år til.
propp Skrevet 26. november 2007 #7 Skrevet 26. november 2007 jeg forstår ikke hvorfor du har noe imot strømpebukser, hva har nå de gjort deg?
d",)~^~^~ Skrevet 26. november 2007 #8 Skrevet 26. november 2007 Kjipe ting???!! Mulig dine bortskjemte troll syns det er kjipt med myke pakker, men mine barn har lært seg å sette pris på alt de får, enten det er en uinnpakket truse midt på sommeren eller en strømpebukse i pakkekalenderen i desember. Det handler om å lære barna sine å ikke ta ting for gitt, noe som etter min mening er en særdeles viktig leksjon i vårt materialsitiske og egosentriske samfunn.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #9 Skrevet 26. november 2007 Nei. Mine barn er eldre. Poenget er at man skaper ett behov som slettes ikke er der. Babyen trasser ikke fordi hun ikke får kalender. Jeg sa ingenting om at hjemmelaget er dårlig. Ikke tillegg meg meninger er du snill.
Gjest Skrevet 26. november 2007 #10 Skrevet 26. november 2007 Man skaper ikke et behov hos en på ti måneder ved å gi julekalender, og heller ikke skaper man traumer hos dem ved å legge strømpebukser i den. Derimot gjør man noe man selv synes er hyggelig, og ungen får strømpebukser den hadde fått uansett. Og om jeg vil tillegge deg meninger så gjør jeg det.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #11 Skrevet 26. november 2007 Strømpebukser er greit nok, men ikke i en julekalender. Tviler på at deres unger på over 3 år jubler for en......men det er vel bare her inne det stemmer, i perfekte dinbabyverden :-)
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #12 Skrevet 26. november 2007 Ja, men da kan du bare fortsette med det, sug lut.
Turid Laila Skrevet 26. november 2007 #13 Skrevet 26. november 2007 Å kjøpe fotballsko til en som ikke kan gå er det vel ikke noe galt i, om man liker fotball er det sikkert søtt. Kan hende småtten her får skøyter bare fordi jeg syns det ser stilig ut, ikke fordi han nødvendigvis trenger de eller kan bruke de. Mange ting som er unødvendige, likevel blir det kjøpt og/eller gjort, ikke så mye å få gjort med det gitt.
lenej :o) Skrevet 26. november 2007 #14 Skrevet 26. november 2007 mini er da 1 år, å har fått en sjokoladekalender, som vi skal kose oss med fram til jul. gidder ikke lage noe gavekalender, er bare ikek vits, han skjønner ikke noe av det uansett.. knajse når han blir større. tenkte at gavekalendern skal få komme i hus, når mini begynner på skolen da.. en liten markering
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #15 Skrevet 26. november 2007 *ler* ja vent til skolestart du.......herrefred
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #16 Skrevet 26. november 2007 JULEKALENDER ER GØY!!! Herregud vær litt lekende da... Om ikke de små gleder seg så stort så er det morro og ha på veggen og gøy og pakke opp for mamma, eller pappa!!
lenej :o) Skrevet 26. november 2007 #17 Skrevet 26. november 2007 ja, sjokoladekalender er godt nok fram til da. selv fikk vi gavekalender da vi begynte på skolen. å det var da like greit, for før eg begynte på skolen, så huske eg ikke så mye...
Gjest Skrevet 26. november 2007 #18 Skrevet 26. november 2007 Jeg skjønner ikke vitsen med å gi en på 10 mnd julekalender, nei. Jeg ser ikke vitsen før du er sånn 3-4.
piano♫ Skrevet 26. november 2007 #20 Skrevet 26. november 2007 En unge på 10 mnd kan ha MASSE gøy med en julekalender. Tenk så mye fint papir det er - og band! Mye å rive ned når pappa`n lager mat og mamma`n sitter på dib. Pakkene kan også spises. Dessuten er det julekoselig, og julemenneske som jeg er: Jeg kunne ikke tenke meg å la være. Jeg er sikkert håpløs ;-)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå