Gjest Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Jeg har termin 2. januar, og helgen 14.-16.desember, da jeg er 37+4,5,6 er det julebord med jobben til sambo. Julebordet er på et høyfjellsjotell nær Tynset ca 4 timers kjøring fra Trondheim. Vi reiser til og fra med buss som er satt opp. Det er planlagt snøscotersafari (sikkert skrifefeil), og kanefart. Tror nok jeg uansett dropper det, og heller benytter meg av Spasenteret om jeg drar. Har fått vite gjennom BiM at de ikke tar i mot førstegansfødende på Tynset. Så om noe skulle skje så blir jeg vel sendt til Røros (hvis de tar i mot) eller til St. Olavs som jeg har fødeplass på. Men St. Olavs ligger da 4 timers kjøring unna. Hvordan jeg kommer meg ned fra Tynset om noe skulle skje aner jeg ikke, får vel kanskje ambulanse..? Formen min er relativt fin. Sliter med dårlig søvn og ikke så alt for ille bekkenløsning. Får lett vondt i rygg og bekken hvis jeg står, går, sitter eller ligger lenge. (Samme stilling over lengere tid) Har fått veldig mye menssmerter både foran og i ryggen. Magen strammer seg også veldig mye for tiden (kynnere?) Og lillegutt ligger med hodet festa. Jeg er førstegangs og veldig usikker på alt, alt er jo nytt. Så om det jeg skrev over er noen tegn på at jeg nærmer meg fødsel, eller om det kan ta lang tid enda vet jeg ikke. Det jeg lurer på er om jeg skal reise? Hva hadde du gjort? Skal til jordmor onsdag før julebordet å skal rådføre meg med henne, men det er så lenge til, og vil gjerne høre deres meninger. Dette ble langt, beklager. Men takker for at du leste og for alle svar jeg får.
Buff Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Jeg ville nok reist, det høres jo superdeilig ut med en tur på høyfjellshotell og med spa og greier. Dessuten så fins det jo andre førstegangsfødende på Tynset som bor der til de føder og det går jo greit for de. Jeg tror det er lett for alle oss som har kort vei til sykehus hjemmefra å glemme at det ikke er på langt nær alle som har det og at det går alldeles fint for de andre også. Og så tror jeg de siste ukene blir lange uansett, og enda verre om man blir sittende for mye hjemme og bare vente. Så viss jordmor ikke har noe å innvende så er det vel bare å nyte ei hotellhelg, tenker jeg.
Mamma'n til Martin & Mille :) Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 Hmm.. dilemma det der =) JEg hadde nok dratt, men ikke blitt med på scootersafarien og sånn Har vært innlagt på Tynset sykehus før, og de er kjempeflinke der=) Så det trenger du ikke være redd for, skulle noe skje, førstegangs eller ikke, er de PLIKTIG til å hjelpe deg:) Og, du får ambulanse jo, hvis fødsel er i gang og du ikke kommer deg noen steder !!! Så, jeg ville nok dratt ja, hvis formen var fin Trenger jo ikke bekymre deg for BL og sånn, hvis du heller skal slappe av på SPA =) DET HADDE JEG GJORT, guuud, jeg hadde gitt mye for en SPA behandling nå=) Dette blir nok kanskje den siste helgen dere kommer dere ut og er sosiale o.l sammen før ungen kommer vettu =) Viktig og nyte den tiden man har igjen sammen =) Så, mitt råd, hvis formen tilsier det, DRA!!!!!=)
solsun Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 Jeg ville ha dratt! Dersom jordmor ikke har noen innvendinger da. Og starter fødselen mens du er der, så kan de å ta imot barn der også! Skal selv feire jul hos mine foreldre som bor på Røros, og selv om det da bare er en måned til termin er jeg ikke nervøs for det. Men hør med jordmor for å være på den sikre siden.
Hege & lille Hannah <3 Skrevet 26. november 2007 #5 Skrevet 26. november 2007 Jeg har termin dagen etter deg faktisk Jeg har droppet alt av julebord i år. Mye pga at jeg sover så dårlig om nettene og sånt.. Føler meg rett og slett for sliten til å være med. Men du høres jo ut til å være i fin form Hadde jeg følt meg bra, hadde jeg nok dratt, uansett hvor nærme terminen jeg skulle være Lykke til
Sunniva78 har to små Skrevet 26. november 2007 #6 Skrevet 26. november 2007 Jeg hadde nok blitt hjemme tror jeg... Er så trygt å bo nærme St.Olavs, og kommer ikke til å dra på lengre utflukter siste ukene, det er sikkert. Nå er ikke jeg av den tøffeste typen, bare så det er sagt.... Så dra om du klarer å slappe av og nyte julebordet!! Hvis ikke- hold deg hjemme i fred og ro:-)
sydilla Skrevet 26. november 2007 #7 Skrevet 26. november 2007 Det bor folk som får barn på Tynset også ;-) Men ta en prat med jordmor - hun kan vurdere om kynnerne har gjort deg moden f.eks. Lykke til!
calalalala Skrevet 26. november 2007 #8 Skrevet 26. november 2007 Har hørt at det hotellet er superfint. Jeg ville absolutt dratt! De er flinke på tynset sykehus også, og det er ikke langt til røros med sykebil. Hotellet er jo også bare noen minutter unna Tynset sykehus. Dra og kos deg og ta det i ditt tempo. Og nyt tiden sammen med mannen din. Tenk så deilig å komme til ferdigdekket bord og ha et hotellrom å trekke seg tilbake til om det blir slitsomt. Hadde vært annerledes om det var en hytte uten strøm og vann, men å dra på et så fint hotell er jo bare luksus og egenpleie - noe du sannsynligvis trenger.. Dessuten går tiden fortere. Håper du finner ut av det (ring tynset sykehus da vel, forklar situasjonen og hør hvordan de takler sånne situasjoner..)
Astrid21 Skrevet 26. november 2007 #9 Skrevet 26. november 2007 Heisann.. Jeg bor like ved Tyset og kan fortelle deg at de tar imot førstegangsfødende=) Men det er jo et veldig lite sykehus..Så de gir ikke noe smertestillende..De har heller ikke barneleger der hver dag, men de kan tilkalles=) Jeg har vært der på UL tre ganger, og synes det er kjempe koselig der. Men jeg ville ikke ha født der..Men de sender deg videre til Trondheim (tar ca.2 timer) med ambulanse hvis det er ønsket. På røros har de ikke fødestue i hele tatt..Så der ville jeg ikke ha født..Desverre.. Men synes du skal dra på julebor jeg..Det er kjempe fint på Savalen=) Og gled det til spabehandlingen..Du er jaggu heldig..For oppå der er det dyrt=D
"gullet" Skrevet 26. november 2007 #10 Skrevet 26. november 2007 Dra på julebord :-) i allefall hvis d er d du har lyst til, husk på at de ferreste får på terminen, sist gang så gikk jeg to uker over.. og på termindatoen var jeg på fest.. Så d er så individuelt...
sund Skrevet 26. november 2007 #11 Skrevet 26. november 2007 Hvis jeg hadde vært deg så hadde jeg dratt! Det er kjempefint på Savalen, spabehandlinga er god (ta heller det enn scootersafari), og kos deg i svømmebassenget. Dysene for fotmassasje er det beste hovne gravidføtter kan få! Jeg var der for en måned sida, og det var deilig å svømme, plaske og bli "massert" i bassenget. Fødestua på Tynset er veldig bra, superbra til fødestue å være. Har god kontroll på det de gjør; har vel bare hatt to hastekeisersnitt de 10 åra de har vært fødestue. De tar i mot førstegangsfødende, men vanligvis da de de har fulgt gjennom hele svangerskapet.
Gjest Skrevet 26. november 2007 #12 Skrevet 26. november 2007 Dere er ganske enige om at dere ville ha dratt, så da blir det nok julebord med spa på meg da:) Så lenge jordmor sier det er i orden på timen jeg har onsdagen før julebordet. Var inne på nettsiden å sjekket opp hva de har å tilby, de har egen kroppsbehandling for gravide i 80 min, gjett om jeg skal nyte det da, så kan de andre bare dra på scootersafari de, hehe. Takker alle for svar!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå