Guttemamman:-) Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Jeg går i redusert stilling nå og kunne tenke meg å gjøre det en del år mens barna er små, men får høre at det ikke er lurt pga pensjon når jeg blir gammel og grå.Noen som kan reglene?
mamma søker barn-har fått 2 Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Kan ikke reglene, men vet at man nå får pensjonspoeng for å være hjemme med barn. Så vil tro at du får pensjonspoeng for den tiden du er hjemme. Jeg har fått det for det året hvor jeg har vært hjemme. (etter fødselspermisjonen.)
meg & to små vampyrer Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 Kanskje det spørs litt på inntekten du ville hatt i en full stilling i forhold til omsorgspoeng og deltidsstilling? Ville tro at tapet er større jo bedre betalt jobb du har?
Guttemamman:-) Skrevet 26. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. november 2007 Synes det var noen som sa en gang at dersom man jobber i 80% så opptjener man like mye pensjon som ved 100% men er så usikker på reglene...
Gjest Skrevet 26. november 2007 #6 Skrevet 26. november 2007 Naar du har barn under skolealder er faar du pensjonspoeng for 280.000 i inntekt eller noe saant uansett hvor mye du jobber (sjekk paa nav under pensjonspoeng). Dvs at dersom du normalt hadde hatt inntekt over dette, saa taper du paa aa jobbe deltid mens barna er smaa.
Guttemamman:-) Skrevet 26. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 26. november 2007 Tusen takk kaklehøna!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå