Gå til innhold

Vaskemaskin med vond lukt

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det noen som har noen ide om hva jeg kan gjøre får å få vek lukta. Har prøvd med klorin og kjørt den på 95 grader, men den er ikke blitt noe bedre.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vaske gummi ringen rund åpninga og kjør på med vaske pulver og kokvask.. da skal det gå bort

Skrevet

Grunnen til lukta er nok vaskemiddelrester som ligger og mugler. Sjekk gummiringen rundt døra (hvis du har frontåpning), der kan det samle seg litt av hvert. Ellers så kan du tømme lofilteret og rengjøre inni der. Bruk vaskemiddel som ikke har så mye cellulose (fyllstoff), feks neutral. Blir ikke lukta borte så spørs det om du må ut med hele trommelen.

Skrevet

Ta også og rens lofilteret og tøm vaskemaskinen for vann. Kan bli sur lukt av vannet som står i maskinen.

Skrevet

da lurer jeg på om noen kan hjelpe meg emd en tørketrommel som har vond lukt....??? får ikke bort den lukta jeg...

Skrevet

Har du sjekket lofilteret og rundt lofilteret når du tar det ut?

Prøv å vaske noe hvitt i vaskemaskinen med klorin og tørk det så i tørketrommelen.

Skrevet

ja, tar alltid ut lo og tømmer vannet...

men når jeg vasker noe hvitt med klorin, skal jeg helle det der hvor vaskepulveret skal være da...??? har aldri gjort det før jeg c....hehe....;o)

Skrevet

dytter litt jeg;o)

Skrevet

Hell korin der hvor du heller vaskepulveret. Ikke bruk skyllemiddel.

Du må nok vaske klærne på nytt etter at du har tørket dem da klorinlukten sitter ganske godt i tøyet (kan gjøre).

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...