Gå til innhold

Noen "mage-sovere" her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Elsker rett og slett å sove på magen, men lurer på om noen vet om det kan være skadelig for barnet?

Prøver å sove på ryggen, men ofte i løpet av natten har jeg snudd meg til magen. Og de nettene jeg ikke får sove, så må jeg ty til mage-stillingen. Men nå begynner magen å komme i veien (har passert 18 uker), og litt angsten for at mage-soving kan skade barnet. Andre som sliter med mage-soving og i det hele tatt sove, fordi de ikke kan bruke de vanlige stillingene?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er også en magesover. Er nå i uke 25 og nå litt for stor til å ligge på magen, men jeg har løst problemet med å legge meg halveis på magen med ene foten bøyd ut til siden for å gi rom til magen. Funker det, magen blir bare litt kverket på ene siden så får babyen flytte seg litt hvis det blir trangt!! Ha, ha.

Skrevet

Jepp, jeg sover på magen og har tenkt å fortsett med dette så lenge det går. Bøyer det ene kneet, og trekker det ganske høyt opp. Da har magen god plass. JM sa til meg at det vil være ubehagelig for meg LENGE før barnet kan ta noe skade av det.

Så kos dere på magen!

Skrevet

Jeg er 25 uker og det er ikke så lett lenger... men noen ganger må det til, og da bruker jeg fiskestillingen, se her:

http://www.yogakurs.no/yogaforgravide.html

Tror ikke det er farlig å ligge på magen så lenge du får det til. Derimot er det ikke så lurt å ligge på rygg etterhvert som livmoren blir tyngre, den kan trykke på viktige blodårer i ryggen. Det som er mest anbefalt er å ligge på venstre side, da skal du visstnok heller ikke få så mye vann i kroppen.

Skrevet

Jeg føler også at magen har begynt å komme litt i veien. Jeg har løst dette med å legge meg halveis på en pute, slik at jeg egentlig ikke ligger på magen, men på skrå. Vet ikke hvor lenge denne løsningen funker, men enn så lenge gjør det hvertafll det.

Skrevet

greier nesten bare å sovne på magen.

bruker en stor pute, eventuelt dyne som jeg legger meg på skrå på.

babyen takler det nok fint,

gjort det de andre mine hvertfall:)

viktig å sove

Skrevet

Jeg har også kommet fram til samme "liggemåte" som den som skrev som nr 2 å det funker kjempebra:) Før jeg fant den liggemåten lå jeg våken hele natten uten å få sove..Er 25+3 idag så magen er i veien for å ligge helt på magen..

Men jordmoren sa til meg en gang at jeg kunne legge en sakkosekk i sengen for da kunne man forme den etter magen ettersom man vokser..

Skrevet

Jeg er 26 + 3 og sover alltid på magen.. Får ikke sove ellers.

det er ikke farlig å sove på magen så lenge du selv ikke får vondt av det.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...