Gå til innhold

Det er vel bare sånn mannfolk er! Hmmm

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ååååh, mannfolk!!!

Synes slike utsagn forekommer ganske så ofte er inne, Menn skjæres over én kam, og er liksom underlegne oss kvinner når det gjelder relativt mye...

Har virkelig så mange her inne en slik erfaring når det gjelder menn? Med deres egne menn? Og blant familie og venner?

Jeg kjenner meg nemlig ikke igjen i det hele tatt. Faren min, broren min, svigerfar og ikke minst min egen mann passer overhodet ikke inn i slike beskrivelser. Selvfølgelig finnes det menn i min omkrets som gjør ufattelige dumme ting og er sære eller vanskelige. Men jeg har mer problemer med å forstå mange av damene enn mennene.

Jeg kan med hånden på hjertet si at jeg aldri har brukt uttrykk som det jeg innledet innlegget med.

Nå var jeg ganske klar på hva slags type jeg ville ha, og hva slags type jeg IKKE ville ha - og holdt meg derfor singel lenge.

Noen tanker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vel, mange mannfolk har felles likhetstrekk, på samme måte som vi damer har det. De fleste av oss blir oppdratt til å videreføre dette, samme hvor obs vi er på at det ikke skal være sånn.

Skrevet

Virker som kvinnefrigjøringa er kommet dit hen at man skal rakke ned på mannen. Da er det liksom ikke kvinnene skyld dersom forholdet ryker.

Har hatt noen venninner som utelukkende har rakket ned på gubben sin. De er ikke gift lenger for å si det sånn....

De skjønner heller ikke meg som sjelden klager, mne derimot roser mannen min. Og at jeg foretrekker å sitte hjemme sammen med han fremfor å besøke disse bitre single venninnene skjønner dem heller ikke.

Jeg har fått akkurat den mannen jeg ville ha, og vi er veldig inneforstått med at forhold er en topersons greie. Det vil si at begge må gjøre en innsats for at det skal fortsette å fungere og dersom man er misfornøyd med noe tar man det opp med den det gjelder og ikke med 20 av de beste vennene eller sprer det på DIB.

Skrevet

Jeg tror aldri jeg har kjent igjen verken MIN mann, min far, mine brødre, svigerbrødre kompiser eller fettere i de beskrivelsene av menn som dukker opp her inne.

Mannfolkene til damer her er late, sure, giddasløse, umodne fiser, som verkens tår opp med ungene om morgenen, tar ansvar om de er syke, eller bidrar til heimen, virker det som.

Skrevet

Sikkert veldig heldig med mitt eksemplar, for jeg kjenner meg heller ikke igjen i alle "typisk mannfolk" kommentarene som flagrer! Mannen er slett ikke perfekt, men hvem er vel det??

Skrevet

Høres ut som meg og mannen min, Schnuppsiii.

Nå tenker vi generelt at det å fokusere på negative ting ved folk bare forsterker nettopp de negative tingene.

FØøer meg ofte annerledes fra venninnene, fordi jeg ikke liker å slenge dritt om partneren eller utlevere private ting om forholdet.

Skrevet

joda jeg har fått med meg diverse beskrivelser av hannkjønnet her inne, og må nok si meg enig med de andre over her; jeg kjenner ikke igjen min mann i de beskrivelsene nei!!!

Skrevet

Nei, altså noen menn er jo slik som folk beskriver menn her inne, men ikke alle og det er ganske frekt å skrive at "alle menn er så utrolig umodne, late osv osv osv".

Samme som å skrive at "alle damer er veldig glad å rydde, drikke hvitvin, klage over mennene sine og ingen liker sex". Det er ikke så mye mer riktig det, selv om noen kjenner seg igjen i enkelte trekk.

Skrevet

Kjenne rheller ikke igjen mannen min i det utsagnet. Han er omtenksom og grei. Sist jeg var syk så vasket han stua og kjøkkenet mens jeg sov. Han var alene med guttungen om kvelden da han var sjuk også uten å klage i det hele tatt. Han er flink, han bygger hus til oss. Forlanger ikke at han skal ta del i alt her heller når han har så mye å gjøre i huset. Det skal da bare mangle at jeg tar husarbeidet når jeg har tid til det.

Skrevet

Kan jo legge til at jeg alltid har syntes det har vært lettere å forholde seg til gutter, kommer ofte bedre overens med dem, og snakker veldig lett med gutter.

Det henger vel sammen med det jeg skrev i hovedinnlegget.

Skrevet

Mann burde vel kanskje se ann alder på de menn som noen ganger blir beskrevet. Og menn er forskjellige akkurat som oss damer, noen er flinke andre er mer makelig anlagt (selv er jeg vel en mellomting)

Har vært gift med den ene typen av arten og er nå samboer med en som ikke er av det slaget.

Vi samarbeider om det meste og slik bør det være også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...