mamma270974 Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Jeg lurer på når man skal begynne og bruke den?? jeg har kjøpt den, hvor har dere smurt dere dere som er blitt gravid av den?? siste utvei dette for min del altså.
Gjest Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Hei! En skal starte på dag 12, og smøre frem til mens. Det er første syklusen min også med kremen. Har du lav progesteron eller..?
Babyønske �� Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 Begynn ved eggløsning, og smør fram til mensen, hvis du blir gravid fortsetter du. Smør på steder med tynn Bytt på det, ikke smør på samme plass hver gang. Her kan du lese mer om du ikke fikk med bruksanvisning når du kjøpte den: www.khonsu.no Jeg begynner å bruke den for andre gang i dag. ble ikke klaff forrige syklus.
Babyønske �� Skrevet 26. november 2007 #5 Skrevet 26. november 2007 Hmm, datt ut litt tekst, men skal stå tynn hud, f eks innside av lår/knær/armer, nedre del av mage, underliv, bryst...........
Babyønske �� Skrevet 26. november 2007 #6 Skrevet 26. november 2007 Det kommer vel an på sykluslengde hvilken dag man begynner, for min del ville det blitt for tidlig med dag 12, siden jeg har eggløsning på dag 16/17
mamma270974 Skrevet 26. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 26. november 2007 nei jeg har vel egentlig ikke det, men førsøker alt nå , har vært prøver i snart 70 pp så tolmodigheten er vel ganske tynnslitt kan man sin. så får prøve denne kremen og se om det gjør underverket:o)) tusen takk for alle svar
Gjest Skrevet 26. november 2007 #8 Skrevet 26. november 2007 Å, herre gud.. Det var sinnsykt lenge! Har dere vært til utredning da? Jeg hadde progesteron på 21, de på gyn var fornøyd med det, men jeg syntes det var litt lavt. Så får se om det øker litt etter hvert. Får håpe kremen hjelper deg da! Må nå være helt forferdelig å gå så lenge..
vicky1984- FØDEKLAR :D Skrevet 26. november 2007 #9 Skrevet 26. november 2007 man skal ikke smøre den før etter eggløsning fordi gjør man det kan den hemme eggløsningen.
mamma270974 Skrevet 26. november 2007 Forfatter #10 Skrevet 26. november 2007 ja vi har vært på utredning og alt er fint hos oss begge, så håpet er vel ute at vi kan få flere barn. men satser på at denne kremen hjelper, skal på apoteket i morgen og kjøpe egg løsningstester, for sånn jeg forstår så skal du begynne med den kremen den dagen man har eggløsning eller dagen etter??? *sender masse babystøv til alle*
mamma270974 Skrevet 27. november 2007 Forfatter #11 Skrevet 27. november 2007 Dytt dytt. skal man begynne med kremen den dagen man har eggløsning eller dagen etter??? beklager alle sammen for maset mitt
2 fine små Skrevet 27. november 2007 #12 Skrevet 27. november 2007 Oensker deg all mulig lykke, etter 70 pp, som er veldig lenge. Men flott at alt skal vaere ok med dere da, da er det jo haap. Jeg har brukt denne kremen snart 5 mnd, og ble gravid etter 4 mnd. Men jeg har blitt gravid noen ganger jeg da (et barn og 4 tidlige mistet, alle foer hjertet skulle ha slaatt) Jeg har smurt paa kremen foerst en gang pr da, saa naa 2 ganger pr dag. Noen ganger glemmer jeg det, og da blir det en eller ingen ganger. Naa er jeg gravid igjen, tidlig, men har ingen tegn til at spiren vil trekke seg, saa jeg smoerer videre jeg og tror det kan ha noe for seg. Lykke til videre og haaper du blir gravid snart.
TabXtra Skrevet 27. november 2007 #13 Skrevet 27. november 2007 Jeg har fått beskjed av min akupuntør om å begynne dag 15 og frem til ev. mens....!
mamma270974 Skrevet 28. november 2007 Forfatter #14 Skrevet 28. november 2007 Ja ja så var jeg igang med denne kremmen da så får vi se om det gjør susen. noen som er blitt gravid etter førstegangs bruk??? Tenk om jeg kunne sagt til min mann julaften her er testen vi skal få en etterlengtet baby.O)))
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 28. november 2007 #15 Skrevet 28. november 2007 Er denne kremen noe alle kan bruke eller er det hvis man har påvist lav progesteron?
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 28. november 2007 #17 Skrevet 28. november 2007 Ok. Tror jeg venter noen mnd og ser, men kan man kjøpe den reseptfritt på apotek?
Babyønske �� Skrevet 28. november 2007 #18 Skrevet 28. november 2007 Du får den nok ikke på apoteket nei. Det er helsekosten som har denne. www.khonsu.no Det finnes progesteronkrem å få på apoteket også, men den er det resept på. Men dessverre er det nok de færreste leger som skriver ut denne.
Gjest Skrevet 28. november 2007 #19 Skrevet 28. november 2007 Kremen har i hvert fall ikke hjulpet meg denne mnd. Jeg sank i progesteron. Jeg hadde 21 sist mnd og denne hadde jeg 20,4. Men det står jo også at det kan ta noen sykluser før en får effekt. Dette var min første mnd på progestacare.
Babyønske �� Skrevet 28. november 2007 #20 Skrevet 28. november 2007 Den hjalp ikke meg heller forrige mnd, men hadde mindre spoting og mindre ømme pupper. Om det skyldes kremen eller at kroppen begynne å komme på rett kjøl selv er ikke godt å si. Men men, er på an igjen no da, så får man se om en 14 dagers tid............
mamma270974 Skrevet 28. november 2007 Forfatter #21 Skrevet 28. november 2007 Blir spennende dette, jeg har eggløsning i dag og begynte med kremen i dag, men blir litt øm i huden der jeg har smurt den, men hva tåler man ikke vist dette hjelper. så vi får se hva som skjer om 14 dagers tid om vi får verdens beste julegave, kansje nissen synes vi har vært veldig snill i år.o))
Gjest Skrevet 28. november 2007 #22 Skrevet 28. november 2007 Ja, litt bivirkninger overlever en lett!! Håper det hjelper deg da! Lykke til! Må la oss få vite hvordan det går da..
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 4. desember 2007 #23 Skrevet 4. desember 2007 På mitt blodprøvesvar står det S-progesteron: 1. Det kan da vel ikke stemme. Står samtid "også hormonprøvene er nomale" (???) De må ha en annen måte å måle det på her, hvis 21 er lavt er jo 1 lik ingenting. Confused!
Skrekkblanda fryd *mamma* Skrevet 4. desember 2007 #24 Skrevet 4. desember 2007 Har ikke brydd meg om dette før, men tror jammen jeg skal ta en tlf til legen i morgen...
Gjest Skrevet 4. desember 2007 #25 Skrevet 4. desember 2007 Hvis det var i follikkelfasen (mellom mens og EL) du tok prøven, så er det jo bra, for da skal progesteronen ligge under 3. Men hvis ikke det var det ville jeg tatt meg en telefon til legen ja..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå