Mammapudding Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Prøver å ringe legen for å få en respet nå, men hva koster den? Må låne penger av mamma til den, litt greit å vite hvor mye jeg trenger å låne da..vil ikke låne mer enn nødvendig:)
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Sprayen heter Syntocinon, men jeg vet ikke prisen, fikk den utdelt på føden. Tror ikke den er så dyr, men nå har du navnet og kan ringe apoteket og sjekke.
Go`mamma`n... Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 88 kr står det på felleskatalogen
snartmammapåny Skrevet 26. november 2007 #7 Skrevet 26. november 2007 jeg fikk den også gratis på føda. Om det er under 14dager siden du fødte så kan du nok få den av føda gratis. (for 14dager etter fødsel er det føda som har "ansvaret" for deg). Er det lenger siden fødsel må du nok snakke med legen.
Mammapudding Skrevet 26. november 2007 Forfatter #8 Skrevet 26. november 2007 Nei det er 3,5 mnd siden jeg fødte, men har fått resept hos legen min:) Ringte henne i dag, så jeg får hentet resepten i morgen først. Men den sprayen virker?
Gjest Skrevet 26. november 2007 #9 Skrevet 26. november 2007 Den virker dessverre ikke for meg. Men det er jo verdt et forsøk!
Gjest Skrevet 26. november 2007 #10 Skrevet 26. november 2007 Også er det veldig viktig at du ikke bruker den mer enn 1 mnd fra åpningsdato...
Gjest Skrevet 26. november 2007 #11 Skrevet 26. november 2007 hvorfor er det veldig viktig? (ja, jeg ser jo det åpenbare i at holdbarhetsdatoer er til for å holdes generelt) Men hvorfor er det så spesielt viktig for den nesesprayen? Etser det høl i nesa dagen etter, liksom?!?! ;-)
Gjest Skrevet 26. november 2007 #12 Skrevet 26. november 2007 hehe, nei... men det kan bli bakterievekst i flaska... det var de på apoteket som sa det.
Gjest Skrevet 26. november 2007 #13 Skrevet 26. november 2007 Ja, det gjelder jo for det meste. Jeg drikker en dag for gammel melk og jeg, om den har stått uåpnet innerst i kjøleskapet.
Gjest Skrevet 26. november 2007 #14 Skrevet 26. november 2007 Men dette er jo noe annet... Man vet jo ikke 100% hva som blir brukt. Og denne er jo åpnet. Drikker selv uåpnet melk sålenge den lukter greit, men det kan uansett ikke sammenlignes.
snartmammapåny Skrevet 26. november 2007 #15 Skrevet 26. november 2007 Fikk ikke noe voldsom utdriving jeg heller av den. Men virker kanskje forskjellig fra person til person. Men er verdt et forsøk om du ikke får ut melken.
Love my kidz Skrevet 26. november 2007 #16 Skrevet 26. november 2007 Er litt nysgjerrig jeg.. er dette noe som brukes ved tetthet i brystene eller bare for å gjøre det lettere sånn generelt? Jeg opplever nemlig at gutten sliter med å få ut melka noen ganger på dagtid. Jeg har masse melk altså, men han må suge så fryktelig hardt og lenge før det kommer, når det først kommer så er det jo MASSE. Kan denne sprayen være noe for meg da?
Mammapudding Skrevet 27. november 2007 Forfatter #17 Skrevet 27. november 2007 Mamman til Tony Leander: Det er derfor jeg skal prøve sprayen, for hun må suge så lenge og hun suger hardt før melka kommer, så jeg har fått så vondt! Prøvde sprayen nå nettopp..den funket:) Sååååå fornøyd nå
Tulletutta Skrevet 27. november 2007 #19 Skrevet 27. november 2007 Nå blander eg meg litt her. Kossen merker dere at det ikkje kommer noe? prøver dere å presse ut uten at det kommer noe kanskje? rekner ikkje med at eg har det problemet enda. da gutten min virker fornøyd med puppen. Men ble litt nyskjerrig nå.
Gjest Skrevet 27. november 2007 #20 Skrevet 27. november 2007 Ja, sprayen inneholder kunstig utdrivingshormon, oxytocin. Det samme hormonet kroppen din skiller ut for å få i gang utdrivningen. Så et høres ut som sprayen er noe for deg!
Anonym bruker Skrevet 27. november 2007 #21 Skrevet 27. november 2007 Må den brukes over lengre tid? Jeg har nok melk, men sliter med at ene brystet aldri blir " tømt ". Er harde kuler som ikke går bort, og regner med det kan være tette melkeganger... Ville sprayen kunne hjelpe mot dette?
Lillegullet130707 Skrevet 27. november 2007 #22 Skrevet 27. november 2007 Jeg merker det ved at vesla suger og suger, men ikke svelger så mye. Plutselig kommer melka (kan kjenne det innimellom også, akkurat som at det løsner) og da svelger og svelger hun og tar roligere sugetak. Når jeg håndpumper, så kommer det bittelitt melk hele tiden, men når det "løsner" så kommer det mye mer. Sprayen funker for meg også. Hvis du ser lenger opp, så står prisen der (den koster 88 kr). Kunne jeg stille din nysgjerrighet Cathy??? hihi...
Lillegullet130707 Skrevet 27. november 2007 #23 Skrevet 27. november 2007 Må også si, jeg har brukt sprayen etter at det har gått over en mnd - jeg lever da enda! Tror ikke man skal bli helt hysterisk på det der altså. Lar den stå i kjøleskapet!
Tulletutta Skrevet 27. november 2007 #24 Skrevet 27. november 2007 oki, trur eg sjønner ,har det problemet når eg skal prøve å pumpe meg. kommer berre ut i ein tynn stråle etter ei stund det kommer masse til å begynne med men så avtar det liksom.hmm kan jo begynne å lure om eg har det problemet litt og då.. Han ligger ganske lenge med puppen før han er fornøyd.. Og han blir ganske fort sulten igjen etter på.. hmm har liksom tenkt at det berre var litt start vansker og at det vill gå seg til etter kvart..
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå