madammen med tulla og fødeklar Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 hvor mye har dere avpenger i mnd og hvordan syntes dere at dette fungerer? Har deres mann veldig god intekt eller kan dette gå uten? hvor mage barn har dere? hva skjer om man får barn nr 2 før man er jobb igjen etter førstemann, får man noe støtte da? utenom om kontantstøtt for nr en? oioi mange spørsmål her, men sitter å vurderer saken, og hvordan det blir om vi får en til nå..så lurer på mange ting;) hihih
Stor_smil Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Jeg hadde permisjon til juni, men begynte ikke i jobb før i oktober. Jeg hadde spart opp fra permisjonspengene, slik at vi kunne leve av dem og samboers inntekter når jeg gikk hjemme. Vi klarte oss fint da Dersom du ikke er i jobb før du får nr 2 mener jeg du kun har rett på engangsutbetalingen, og ikke permisjonspenger. Mener du må være i jobb i allefall 6 av de 10 siste mnd før fødsel. I tilegg får du kontantstøtte fra barnet er ett år, og barnetrygd.
BettyBoob Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 siden jeg er alenemor hadde jeg mulighet til å gå hjemme over ett år med pjokken - stønader fra staten. han var 17 mnd da han begynte i bhg
Mille** Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 Jeg gikk hjemme ett ekstra år med snuppa mi, jobbet kun hver 3. helg og tok en og annen senvakt, langtifra ofte. Levde da på kontantstøtte, barnetrygd og mannen min sin inntekt. Han tjenter ganske godt da, så vi klarte oss veldig fint. Tror nok det kan gå bra med mindre inntekt også, på den tiden jeg var uten lønn dro vi på 1 weekendtur og 2 ferieturer på 2 uker hver gang, uten å måtte spare så mye. Handler om prioritering. Vi har forresten 2 barn. Kan ikke de reglene ang å få to tette og da nye permisjonspenger, ring ditt lokale NAV kontor. )
madammen med tulla og fødeklar Skrevet 26. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. november 2007 tusen takk for svar:) tror jeg burde komme meg i jobb.. men i tilfelle "krise" så skal vi vel klare oss.. heheh har bare så lyst på en til kjapt, tulla er nsten 6 ,mnd. men vil jo ikke at vi skal ha så trange tider at vi ikke klarer oss.. vi får tenke nøye på det:)
Mrs. Bouquet Skrevet 26. november 2007 #6 Skrevet 26. november 2007 Jeg har sagt opp jobben min, og dette var siste måned jeg fikk permisjonspenger. Har planer om å være hjemme i mange år, og forhåpentligvis kommer det flere barn, skal ikke i jobb i mellom barna etter planen. Vet ikke hvordan det blir økonomisk, men mannen har god lønn og vi har penger utenom som vi kommer til å ta av slik at jeg får tilsvarende min lønn på konto inkludert kontantstøtte som kommer i februar. Vi har lenge før vi fikk barn hatt lyst til dette, så om økonomien hadde vært dårligere hadde vi nok fått det til da også, men tror nok det må planlegges med tanke på hvor dyrt en skal bo, hvilken gjeld en har og hva en er villig til å forsake pengemessig.
snowstorm73 Skrevet 26. november 2007 #7 Skrevet 26. november 2007 Jeg har en 20% stilling og jobber hjemmefra. Gutten begynte i bhg når han var 22 mnd, til da klarte vi oss med mannens inntekt. Ikke såååå fett, han har ca 27000 utbetalt, så har vi leieinntekt på 4000, 3300 kontantstøtte, min lommepengelønn på 3000 og barnetrygd 1000. Alt i alt 38300. Vi klarer oss, men mer romslig med en full inntekt til, ja.
suseduse Skrevet 26. november 2007 #8 Skrevet 26. november 2007 jeg går hjemme et år ekstra, men jobber en kveld i uka (5 timer) og annenhver lørdag (8.5 timer) så jeg har bittelitt inntekt utenom kontantstøtta og barnetrygd. nå slipper vi jo også utgifter til barnehage og pendling dit, må faktisk ta det med i beregningene og.. dette er vårt første barn. du vil ikke få noen mnd støtte men utbetalt engangssummen hvis du får et barn til nå mens du går hjemme 1 år uten lønn..
Eve Dallas Skrevet 26. november 2007 #9 Skrevet 26. november 2007 Jeg har vært hjemme i snart et år utenom permisjonstiden, og blir nok hjemme en stund til. Datteren min går 50% i barnehage. Mannen min tjener godt, men vi har overlevd på et absolutt minimum tidligere, så jeg kan ikke se at en lav inntekt skulle være et hinder for å være hjemme med barna hvis det var et ønske.
♡¯`°•Amelia07 og Mathea09•°´¯♡ Skrevet 26. november 2007 #10 Skrevet 26. november 2007 venninna mi har to tette... er vel i underkant av 11 måneder mellom dem... hun rakk jo ikke å jobbe noe mellom permisjonene så hun får 80% lønn fra de permisjons pengene hun hadde med han første.... litt vanskelig forklart, men skjønte du det....???
Tommage♀♂ Skrevet 26. november 2007 #11 Skrevet 26. november 2007 Mamma84 og Amelia Schnuppa:o), hun fikk vel det samme utbetalt i neste permisjon, om hun ikke har forskjellig prosent denne gang? Det har hun hvertfall krav på. Men om HI velger å gå ghemme i permisjon uten lønn har hun ikke krav på foreldrepenger for nestemann, da er det engangsstønad som gjelder. Jeg skal gå hjemme minst 6 mnd etter at permisjonen er ferdig. Jeg har eldstefrøkna hjemme nå som jeg er i permisjon med minsten, og sparer KS jeg får for henne + begge barnetrygdene+ leieinntekter på 3500,-. Dette skal brukes mens jeg er uten lønn
madammen med tulla og fødeklar Skrevet 26. november 2007 Forfatter #12 Skrevet 26. november 2007 tusen takk for alle svar. har regnet ut at jeg vil ha 7500 i mnd og vi skal selge og finne noe nytt nå sa da er det jo bare til å sette vekk litt penger i tilfelle. SÅ vi får se hva det blir til!! Har så lyst på en liten pire i magen igjen
madammen med tulla og fødeklar Skrevet 26. november 2007 Forfatter #13 Skrevet 26. november 2007 skulle selvfølgelig stå spire i magen
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå