Ella og Knerten Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Lurer på om Knerten får i seg nok melk. Han er 2 uker og har nesten ikke lagt på seg siden han ble veiet på sykehuset før vi reiste hjem. Hvor mye er det normalt at de legger på seg de første 2-3 ukene?
Genusa&Andreas3mnd Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Virker det som han spiser godt når du ammer da? Sønnen min la vel på seg mellom 200-300 gram i uken. Kan jo være at det tar litt tid å få igang ammingen? Hvor mye veier han nå?
Ella og Knerten Skrevet 26. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. november 2007 Vet ikke eksakt vekt. Skal på hs å veie han etterpå, men på vår digitale vekt her hjemme veide han 4.1 da vi kom fra sykehuset og nå gått ned til 4. Kan jo være at vekta vår er upresis da. Han har sikkert 6-7 våte tissebleier og to bæsjebleier i døgnet. Men vi strever fortsatt litt med ammingen. Han sovner oftest og bruker laaang tid...
Genusa&Andreas3mnd Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 Hvor lenge sover han etter ammingen da? Hvis han våkner etter 1/2 time- 1 time etterpå kan det jo være tegn på at han ikke fikk nok, og er sulten igjen. Prøv å amme så mye som mulig, også før han ber om det. Det skaper trygghet på at han får den maten han trenger og etterspørsel skaper mer melk. Ja er trasig med den ammingen i begynnelsen. Prøv å ikke la deg stresse. For meg fungerte det veldig bra å ligge på siden å amme, synes det var vanskelig å sitte når han var så liten. Prøv å hold han våken når han spiser, sånn at han får i seg mest mulig. Du får bare spørre og grave etterpå når du skal veie han, og lykke til!
Tussa og Sofie Skrevet 26. november 2007 #5 Skrevet 26. november 2007 Blir jo litt annerledes for jeg gir kanskje 30% mme ved siden av, men hun har lagt på seg ca 400 g pr uke de siste 2 ukene... Er 3,5 uke nå og ca 4150 g nå. Var 2890 g da vi dro fra sykehuset.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #6 Skrevet 26. november 2007 Mener å ha lest at 100-200 gram pr. uke kan være helt vanlig. Også vanlig at de går ned i starten, gutten min hadde nesten gått ned 10% når vi forlot sykhuset. Så stod vekten stille 1 uke for deretter å øke 200 gram uken etter. Jeg synes det høres mye ut å øke 400 gram pr. uke, men jeg vet ikke hvorfor "Tussa og Sofie" gir 30% mme ved siden av. Men alt dette med vekt er veldig individuelt og jeg ville ikke veid hjemme. Bedre hvis du har anledning til å stikke innom helsestasjonen og veie på den samme vekten med f.eks 1 uker intervall i begynnelsen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå