Gjest renate&nydelige christina Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Tenkte på det...vi sparer vel endel penger på det. MEN vi glemmer alltid noe...her blir det nesten til at vi handler noe hver dag, foreks nå har jeg akkurat vært i butikken og kjøpt egg,melk og suppe...så glemte jeg toalettpapir...arrhghh typisk!!!!!
LizzyG Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Jeg handler også 1 gang i uka. Som regel pleier jeg ikke å glemme ting, men den uka her glemte jeg 3 ting, så det går litt opp og ned;) HAHA...
Gjest Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 før pleide vi å handle 1 gang i måneden, pluss påfyll en gang i uken av melk, pålegg og frukt/grønt. ha nå begynt å handle en gang i uken. et tips: ta deg god tid. gå gjennom HELE butikken, gå over alle hyllene, så burde du få med deg det du trenger=)
krokofant666 Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 Vi handler en dag i uken. Bruker god tid på handlelisten. Planlegger middagene hver dag hele uken, men middag til oss voksne på lørdag handler vi på lørdag. Må som regel handle en rømme eller steikesmør utenom, men sånn er det bare. Ikke noe å irritere seg over.
blond Skrevet 26. november 2007 #5 Skrevet 26. november 2007 Ha en handleliste med magnetstripe bakpå slik at du kan henge den på kjøleskapet. Hver gang du mangler noe skriver du det opp på handlelisten. En dag i uken planlegger du middager for en uke (eller lenger) og skiver opp (husk å ta med alt som tilhører retten). Så lager du en regel om at dere ikke skal handle før det er tomt for middagsmat og pålegg. Da unngår du at det hoper seg opp i skapene.
Gunni_2 Skrevet 26. november 2007 #6 Skrevet 26. november 2007 Vi prøver å handle bare en gang i uka. Vi begynner å skrive huskeliste i god tid, skriver opp det vi mangler eller vet vi trenger med en gang slik at vi ikke glemmer det. Prøver også å planlegge litt fremover hva vi skal ha til middag i løpet av uka. Av og til glemmer vi noe, men det er ikke krise
Gjest Skrevet 26. november 2007 #7 Skrevet 26. november 2007 Går gjennom skuffer, skap og kjøleskap søndagen. Skriver handleliste (inkl. vaskemiddel, shampoo, bleier og slikt). Går på butikken mandag ettermiddag og handler for hele uken. Og JA!!! Vi sparer utrolig mye. Tar varene på kr. 1000,- og legger vekslepengene i en egen pengepung. Glemmer vi noe bruker vi av disse pengene. Lite penger, ja, da må vi skjerpe oss og være kreative . Litt artig i grunn å se hvordan vi får det til og at det faktisk er mye igjen på kontoen. Kan spare en god del nå hver mnd.
Gjest Skrevet 26. november 2007 #8 Skrevet 26. november 2007 Og vi har ordentlige middager med fisk, grønsaker, kylling + +. Det viser bare hvor mye dill "jeg" har rasket med meg på mine daglige middagshandlinger jeg hadde før vi tok til vett.....
Gjest Dick Laurent is dead Skrevet 26. november 2007 #9 Skrevet 26. november 2007 Jeg handler 1 gang i mnd jeg. Handler grønnsaker for 1 og 1 uke, da de ikke holder sge for evig. Handler f.eks: 5 kyllingkjøttdeig 2pk frossen kyllingfilet 5 pakker smør 2 rapsolje 10 karbonadedeig 5pakker strimlet svinekjøtt 3pakker strimlet biffkjøtt Noen ferdigpizza Ferdige grønnsakssblandinger 4melk 3kg poteter 2kg løk Diverse sauser 3 kålrabi 4 Blomkål 2 pakker ris (kjøper bare sånn boil in bag) 3 pakker medisterfarse 2 svin indrefilet ala. 700g etc 10 brød, fryses. Endel ferdige grove baguettpakker setter opp ukesmenyer hvor jeg har en mal med hva jeg vil ha til mat den og den dagen , ved siden av skriver jeg ingrediensene. Etter vi begynt med dette har vi spart over 5000kr i mnd på matinnkjøpt
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå