Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Fikk en sönn for 3 1/2 mnd siden, han har hele tiden sovet lite om dagene og våknet ofte om nettene..Derfor har jeg sovet dårlig siden han ble födt.. Jeg vet at jeg burde legge meg om dagen når han sover men han sover korte lurer så det er ingen vits..jeg legger meg og han våkner kort tid etterpå... Om kveldene legger jeg meg tidlig, han sovner en gang mellom kl.19-21 og jeg legger meg i 22 tida, men har problemer med å sovne selv om jeg er UTROLIG sliten, kan ligge i et par timer för jeg sovner og da går det 1-1,5 time og han skal ha pupp igjen..Våkner for mat 3-4 ganger + innimellom litt sutring da han mister smokken... Den siste tida blir jeg sååååå sliten om kveldene, jeg har ingen energi, orker ikke å prate engang...har en ekkel, trött fölelse i hele kroppen.. Jeg klarer ikke å holde sönnen min engang... Det er så ekkelt..... Jeg har sjekket jern og blodprosent og alt er okej... Jeg spiser normalt og drikker mye.. Mistenker at det er pga lite sövn og hvile..mannen min jobber mye... Det er en stor forandring å få barn... Lurer på om det er flere der ute som har opplevd lignende? Erfaringer???
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Kan skrive under på dette ja. Jeg har fått et søvnproblem etter at jeg ble mor. Nattamming gjorde at jeg aldri fikk mer enn 1-2 timers sammenhengende søvn. Og jeg bruker lang tid på å sovne, ofte en til to timer. Vil anbefale deg å sove sammen med babyen om dagen. Amme i senga og slappe av ved siden av h*n. Da får du iallefall litt hvile! Det ble redningen her. Og sov lenge en dag hver i helga. Kan trøste deg med at det blir bedre etterhvert! Nå er mini her 9 mnd og sover mye bedre om natta. Og det er slutt på amming nattestid, det er herlig )
Bambi på slankern Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 JA! dette har vi vert med på... Det jeg gjorde var at jeg fikk hjelp fra besteforelrene... de (bor veldig nært begge sider) fikk ansvaret for han en hel dag, de de tok han med på trilleturer, skiftet på han, og underholt han, men kom til meg når han var sulten og skulle ha pupp.... Jeg hadde hele dagen for meg selv, fikk slappe av, sove, ryde litt.. sove, lese... bare tenke på meg selv... det gjorde underverker... for meg... og også gutten som fikk en bedre mamma etterpå... har hatt et par sike dager innimellom, og jeg elsker dem... Men håper du finner en løsning på det... lykke til...
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 Godt å höre at det er flere:) Jeg syns denne tröttheten er så ekkel..må vel pröve å skaffe litt avlastning...håper at det blir bedre jo större han er.... HI
Loglady Skrevet 26. november 2007 #5 Skrevet 26. november 2007 Høres veldig kjent ut, ja. Datteren min er omtrent like gammel som sønnen din, og på meg har det vært lite med søvn. Ikke at snuppa sover så lite egentlig, hun har fått mme en stund nå, og sover greit, men inntil nylig har hun våknet for mat 2-3 ganger om nettene + at hun har sovet bare små lurer i rykk og napp på dagen. Problemet mitt er at jeg ikke har klart å såvne mellom slagene, føler at jeg ligger på vakt hele tiden, tenker at hun våkner snart likevel, osv. På dagtid har det vært umulig. Så, ja, jeg har vært utslitt, både mentalt og fysisk. Kunne sovet 24 timer i strekk, føler jeg. MEN - i det siste har mønsteret hennes begynt å endre seg. De siste to nettene har hun sovet rundt, dvs. fra ca 19.00 til omkring 05.30. Hun kan også sove et par timer i strekk på dagen. Så nå er det bare mammen som må lære seg å slappe av, og ikke minst prøve å ta kvelden sammen med henne i ny og ne - hadde vært fantastisk med ti timers søvn. Det er nok ganske sannsynlig at du er energiløs pga søvnmangel, det er ikke noe mysterie. Prøv å se om du kan finne måter å rette det på, eller gi det litt tid (hvis du orker) og se om det kommer av seg selv. Lykke til, og trøst deg med at vi er flere i samme båt!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå