Gå til innhold

Hvilke vogn?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva har dere eller skal dere kjøpe til den lille? Blir helt forvirret av alle typer og priser.Har ike noe greie på det da det er 1 barnet våres.Blir veldig glad for litt hjelp.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har kjøpt emmaljunga mondial sport duo, fordi jeg ville ha en vogn med fire hjul. Pluss at det er god plass i baggen til både pose og dyne. Det er så mange av de moderne vognene som er så små, at baggen bare passer i tre til fem mnd.

Skrevet

Et lite tips: vogndilla.com har gode forbrukertester på flere typer - her kan du skaffe deg god oversikt:-)

Selv sikler jeg på Bugaboo Cameleon - sjekk ut på bugaboo.com:-)

Skrevet

Vi skal ha Bugaboo Cameleon - den kommer varmt anbefalt fra mange venninner og bekjente, og virker som en vogn der de har tenkt på "alt" - den er f.eks. veldig lett, har stor bag og har svinghjul foran som gjør den lett å navigere.

Prøv forresten denne internettsiden - kanskje du kan få litt veiledning der?

http://www.barnevognguiden.no/

Skrevet

Du kan lese litt på barnevogndebatten her på bim. Se på valgene du har på venstre side på siden.

Venter mitt 2. barn, husker hvordan det var å handle inn til førstemann. Hvis jeg hadde visst det jeg vet nå om vogn hadde jeg aldri kjøpe den jeg kjøpte. Vi fikk sponset vogn av svigermor, kjøpte en Bassom Roma duo vogn. Brukte bagen til poden var 5 mnd, så nektet han å ligge i baggen. Kjøpte da en Traxx Jaguar 3, som er en lett 3-hjuling som en skan snu sittedelen på. Jeg trillet opptil 4-5 turer hver dag og syntes vognen med 4 hjul var et mareritt!!!! Å bytte til 3 hjul var som en drøm!!!

Vi bor i sentrum i en liten by og triller også litt i skogen. Du må se an behovet ditt, dra på forskjellige butikker og se på ulike vogner, modeller. Gjerne hør med venninner som har barn, få erfaringer fra de. Jeg skal aldri mer ha vogn med 4 hjul ihvertfall!!!

Nå triller vi en TFK med poden på snart 2 år oppi. Han sover heller dupp i vogna si enn i senga:D Det sier litt!!

Hvis poden er ferdig med å sove dupp når babyen kommer i mai/juni så vil jeg kjøpe bag til TFK vogna og bruke den til babyen. Denne baggen er den største til 3hjulingene som er på markedet.

Ble langt dette, men sondere terrenget, for det er en jungel av vogner!!!

Lykke til med valget:)

Skrevet

Har Simo Duo etter første barnet. Er meget fonøyd, den er deilig å trille, kan gynge med den for å roe babyen, bagen er veldig romslig, og sportsdelen er også stor. Kan brukes så lenge barnet trenger vogn, sportsdelen er ypperlig å sove i så lenge det trenger en liten lur, og det er plass til voksipose i tillegg til barnet.

Vogna er tung ja, men ikke noe problem syns jeg, syns bare det gjør den stabil og god.

Vi har en trille utenom til reiser etc, når barnet er blitt større, men det er ikke noe must. Har inntrykk av at de fleste har det uansett vogn nesten.

Lykke til i jungelen :)

Skrevet

så på en tautonia .. men velger simo vogn:) kjempe fin, lett og god plass:)

Skrevet

Jeg er selv førstegangs og har brukt ganske mye tid på og finne ut hvilsken vogn jeg vil ha.

Men etter å ha lest uendelig med forbruker tester og masse masse masse meninger her på bim så har jeg landet på Tfk joggster twist.

Har bestilt den på babyjungle og går nå og venter i stor spenning:)

Kan ikke fortelle deg hvordan den er enda, men jeg har fortsatt og lese og angrer så langt ikke et sekund på valget, så vidt jeg vet har "folket" masse gode erfaringer med denne i motsetning til quinny vogna som jeg tenkte på først,der er mange gode men også mange dårlige erfaringer med den.

Lykke til med valget, det er jammen ikke lett:)

Skrevet

Vi var fast bestemt på bugaboo en periode før jeg så emaljunga vognene. Klassiste, fine robuste vogner virker det som. Vi skal ha en svart Emaljunga smart duo. :)

Skrevet

Tusen takk for alle svar og tips.Nå har jeg litt mere å gå etter.Så kansje vi finer en vogn vi blir fornøyd med ,med en gang.

Skrevet

ville ha fire jul, liten og lett

valget fallt på: emmaljunga city cross med hadbag, mange som gir den gode kritikker og er ikke av de dyreste heller

har ikke prøvd den enda, ligger nedpakket

Skrevet

Vi skal ha emmaljunga mondial duo kombi i creme leatherrette. Litt i dyreste laget men dritlekker! Veldig fornøyd! :)

Skrevet

Har kjøpt Brio Happy - duo vogn og Brio bilsete. Syns den vogna er knall fin, har kjøpt svart selv, men den fins jo i de sykeste farger.. visst du liker det:)

Skrevet

Vi har Emmaljunga Cerox.

Kjøpte sprotsvognen til lillegutt for ett år siden og nå har vi kjøpt bag til å ha oppi..

Den er kjekk for vi kan vende håndtaket så vi enkelt kan skifte kjøreretning..

Den er oxo veldig lett å trille snø oxo.

Brukte jo den i forrige vinter til sønne og da var han 2,5 år og nokså tung, men det gikk så fint så

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...