Aquarius*Løve & Lille Tvilling Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Her blir det nok ikke så veldig mange sortene nei...! Er ikke så veldig glad i småkaker. Skal bake cola kaker og delfia kake, så tror jeg det blir en del gjærbakst, kjekt å ha i frysen! Og konfekt da. Så blir det vel å lage tomtebrygg:-)
3b@rnsmor-30* Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 disse har jeg alt bakt: pepperkaker kanelstenger kokosmakroner serinakaker også vet jeg at jeg får: kranskekake smulteringer og kanskje krumkaker vet ikke om jeg kommer til å bake enda mer.... har ikke så mye av hver, men noen sorter å velge mellom.
ツツPhunk har 2 herligeツツ Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 Finske pinner Konditorkaker Cola kaker Delfiakake Fyrstekake Mulig det blir mer utover.
<3katie<3 Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 Vi pleier å bake - Krumkaker - Pepperkaker - Sirupsnipper - Serinakaker - Berlinerkranser - Sandkaker - Smultringer/kransekake/delfiakake Men vi baker som regel sammen med noen som besteforeldere etc da blir det liksom litt sammen med all og så slipper vi å bake alle sorter hjemme.
___ Skrevet 26. november 2007 #5 Skrevet 26. november 2007 Vi baker en masse. Ikke akkurat nødvendig men veldig hyggelig. Pepperkaker, berlinerkranser. peanøttkaker, goro, fattigmann, hjortetakk, krumkaker, smørskiver, delfiakake, kringle, sjokoladekake og rundstykker. Lager også litt konfekt og marsipan. Hjemmelaget marsipan er knallgodt!
6Ymamma Skrevet 26. november 2007 #6 Skrevet 26. november 2007 Delfiakake Pepperkaker Pepperkakehus Sjakkruter Grove rundstykker Fine rundstykker Horn Boller Grovbrød Tykklefse Mamma og pappa kommer til oss i jula, så de tar med Kromkaker Julebrød Tynnelefser Karamellpudding Å mammas lammerukk;P
☆Anonymia☆ Skrevet 26. november 2007 #7 Skrevet 26. november 2007 har aldri bakt noe i hele mitt liv men i år vil jeg bake pepperkaker.. er vel det eneste jeg kan..haha får se hva jeg finner på..
*Rutletutt* Skrevet 26. november 2007 #8 Skrevet 26. november 2007 Baker bare lussekatter og risboller selv, men baker disse med mamma: Pepperkaker Nøttetopper Serinakaker Havrekjeks Silkeputer Og så lager vi marsipan;o)
## lille blomst ## Skrevet 26. november 2007 #9 Skrevet 26. november 2007 Skal bake : pepperkaker colakaker hvite kakemenn sjakkruter ellers blir det litt gjærbakst, kransekakestenger og marsipankuler. Kransekakestenger og marsipankuler lager jeg av kjøpt kransekakemasse og marsipan) Lagde masse konfekt i fjor, men det ble ikke spist noe særlig av det så det dropper jeg i år.
Lektor Doppler med tillegg Skrevet 26. november 2007 #10 Skrevet 26. november 2007 Boller Rundstykker Delfiakake Muligens pepperkaker for kommersen. Konfekt Lager gløgg selv.
Frk. frustrert med alle de små Skrevet 26. november 2007 #11 Skrevet 26. november 2007 Det er litt opp og ned. Er ikke noen særlig god baker.... Jødekaker Pepperkaker+pepperkakehus Kakemenner Risboller Kransekake (av kjøpt kransekakemasse) Og noen flere som jeg ikke husker navnet på. Lager også brente mandler, marsipanfigurer ++
silhah og emilie Skrevet 26. november 2007 #12 Skrevet 26. november 2007 pepperkaker kakemenn silkekaker cola kaker horn' rundstykker (fine og grove) konfekt marsipan:)
silhah og emilie Skrevet 26. november 2007 #13 Skrevet 26. november 2007 glemte pepperkakehus og risboller
Gjest Skrevet 26. november 2007 #14 Skrevet 26. november 2007 Delfiakake Kakemenn (for kosen sin del... ) Sjokoladeplatekake evt. sjokolade (rund) kake Masse gjærbakst Nam!!! Så en Toro Vaffelpose i skuffen = deilig med god vaniljeis Ikke noe styr her i gården.
overkill Skrevet 26. november 2007 #15 Skrevet 26. november 2007 Skal lage pepperkaker, kvite kakemenn, risbollar, brente mandlar, bollar, julebrød. Det viktigaste er likevel ikkje baksten, men julepølsene. Skal lage ti kilo(ifjor lagde eg tjue). Deler ut til familie og venner. Truleg verdas beste pølser. Kva er colakaker? Det høyres aldeles gyseleg ut.
Hyacinth Bucket Skrevet 26. november 2007 #16 Skrevet 26. november 2007 Er ikke glad i julekaker, men noe må vi ha. Baker risboller, delfiakake og langpannesjokoladekake. Kjøper ferdige pepperkaker og krydderkaker. Ser at flere nevner colakaker. Hva er det?
prinsessemor123 Skrevet 26. november 2007 #17 Skrevet 26. november 2007 Så flink mange av dere er. Helt imponert. Tror jeg må søke dypt inn i meg selv og se om jeg finner husmoren der et sted... Hvor tidlig begynner dere på julebaksten? Og som hun over spør om: hva er colakaker?
Den heldige eier av ett barn Skrevet 26. november 2007 #18 Skrevet 26. november 2007 Lurer også på hva colakaker er... Begynner ikke å bake før neste helg..da blir det Rundstykker- fine og grove Horn Pepperkaker + hus Silkekaker Krumkaker Smultringer Serinakaker Sandkaker Så må vi selvfølgelig ha med rulle og kørv
Den heldige eier av ett barn Skrevet 26. november 2007 #19 Skrevet 26. november 2007 Så baker vi store pepperkakehjerter som vi pynter slik vi vil og henger dem til pynt i kjøkkenvinduet:)
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå