Gå til innhold

Sju sorter til jul. Hva baker dere?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Her blir det nok ikke så veldig mange sortene nei...! Er ikke så veldig glad i småkaker.

 

Skal bake cola kaker og delfia kake, så tror jeg det blir en del gjærbakst, kjekt å ha i frysen! Og konfekt da.

 

Så blir det vel å lage tomtebrygg:-)

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

disse har jeg alt bakt:

 

pepperkaker

kanelstenger

kokosmakroner

serinakaker

 

 

også vet jeg at jeg får:

 

kranskekake

smulteringer

og kanskje krumkaker

 

vet ikke om jeg kommer til å bake enda mer....

har ikke så mye av hver, men noen sorter å velge mellom.

 

Skrevet

Finske pinner

Konditorkaker

Cola kaker

Delfiakake

Fyrstekake

 

Mulig det blir mer utover.

 

 

Skrevet

Vi pleier å bake

 

- Krumkaker

- Pepperkaker

- Sirupsnipper

- Serinakaker

- Berlinerkranser

- Sandkaker

- Smultringer/kransekake/delfiakake

 

Men vi baker som regel sammen med noen som besteforeldere etc da blir det liksom litt sammen med all og så slipper vi å bake alle sorter hjemme.

Skrevet

Vi baker en masse. Ikke akkurat nødvendig men veldig hyggelig.

Pepperkaker, berlinerkranser. peanøttkaker, goro, fattigmann, hjortetakk, krumkaker, smørskiver, delfiakake, kringle, sjokoladekake og rundstykker. Lager også litt konfekt og marsipan. Hjemmelaget marsipan er knallgodt!

Skrevet

Delfiakake

Pepperkaker

Pepperkakehus

Sjakkruter

Grove rundstykker

Fine rundstykker

Horn

Boller

Grovbrød

Tykklefse

 

Mamma og pappa kommer til oss i jula, så de tar med

 

Kromkaker

Julebrød

Tynnelefser

Karamellpudding

 

Å mammas lammerukk;P

Skrevet

har aldri bakt noe i hele mitt liv men i år vil jeg bake pepperkaker..:)

er vel det eneste jeg kan..haha ;)

får se hva jeg finner på..

Skrevet

Baker bare lussekatter og risboller selv, men baker disse med mamma:

Pepperkaker

Nøttetopper

Serinakaker

Havrekjeks

Silkeputer

 

Og så lager vi marsipan;o)

Skrevet

Skal bake :

 

pepperkaker

colakaker

hvite kakemenn

sjakkruter

 

ellers blir det litt gjærbakst, kransekakestenger og marsipankuler.

Kransekakestenger og marsipankuler lager jeg av kjøpt kransekakemasse og marsipan)

 

Lagde masse konfekt i fjor, men det ble ikke spist noe særlig av det så det dropper jeg i år.

 

Skrevet

Boller

Rundstykker

Delfiakake

Muligens pepperkaker for kommersen.

Konfekt

 

Lager gløgg selv.

Skrevet

Det er litt opp og ned. Er ikke noen særlig god baker....

Jødekaker

Pepperkaker+pepperkakehus

Kakemenner

Risboller

Kransekake (av kjøpt kransekakemasse)

Og noen flere som jeg ikke husker navnet på.

Lager også brente mandler, marsipanfigurer ++

Skrevet

pepperkaker

kakemenn

silkekaker

cola kaker

horn'

rundstykker (fine og grove)

konfekt

marsipan:)

Skrevet

glemte pepperkakehus og risboller

Skrevet

Delfiakake

Kakemenn (for kosen sin del... ;) )

Sjokoladeplatekake evt. sjokolade (rund) kake

Masse gjærbakst Nam!!!

 

Så en Toro Vaffelpose i skuffen = deilig med god vaniljeis

 

Ikke noe styr her i gården.

Skrevet

Skal lage pepperkaker, kvite kakemenn, risbollar, brente mandlar, bollar, julebrød.

Det viktigaste er likevel ikkje baksten, men julepølsene. Skal lage ti kilo(ifjor lagde eg tjue). Deler ut til familie og venner. Truleg verdas beste pølser.

 

Kva er colakaker? Det høyres aldeles gyseleg ut.

Skrevet

Er ikke glad i julekaker, men noe må vi ha. Baker risboller, delfiakake og langpannesjokoladekake. Kjøper ferdige pepperkaker og krydderkaker. Ser at flere nevner colakaker. Hva er det?

Skrevet

Så flink mange av dere er. Helt imponert. Tror jeg må søke dypt inn i meg selv og se om jeg finner husmoren der et sted...

 

Hvor tidlig begynner dere på julebaksten? Og som hun over spør om: hva er colakaker?

Skrevet

Lurer også på hva colakaker er...

 

Begynner ikke å bake før neste helg..da blir det

 

Rundstykker- fine og grove

Horn

Pepperkaker + hus

Silkekaker

Krumkaker

Smultringer

Serinakaker

Sandkaker

 

 

Så må vi selvfølgelig ha med rulle og kørv

 

 

 

Skrevet

Så baker vi store pepperkakehjerter som vi pynter slik vi vil og henger dem til pynt i kjøkkenvinduet:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...