Gå til innhold

Hvor nervose er dere i forhold til kosekluten (natten)?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hun er naa 4,5 mnd og virker som hun er avhengig av baade smokk og koseklut for aa sovne om natten (og etter amming om natten). Vi har lyst til aa flytte henne inn paa eget soverom om noen uker fordi hun vaakner opp hver annen time om natten, og har faatt som raad aa proeve dette.

Men jeg er altsaa nervoes naar hun har denne kluten, og er litt lengre vekk fra oss. Hun faar den noen ganger over ansiktet, og jeg vaakner av klynkene hennes og tar den vekk. Rommet hennes blir veldig naer oss, og tenkte dermed ikke bruke babycall fordi det virker litt teit (rommet er virkelig rett ved siden av). Burde jeg prove aa venne henne av med kluten foer vi flytter henne til nytt rom? Hvilke erfaringer har dere?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen erfaringer, men hvorfor synes du det er teit å bruke babycall når babyen er på et annet rom? Ingenting er teit hvis det hjelper deg å føle deg trygg og komfortabel med baby på eget rom!

Skrevet

Enig med anonym. Ellers kan du ogsaa vente med aa reagere neste gang hun klynker i soevne, det kan godt tenkes at hun klarer aa ordne opp selv ved a vri hodet eller lignende.

Skrevet

Vel, rommet er RETT ved siden av, og vi har litt forsinkelse paa babycallen. Derfor tenkte jeg at vi sikkert foerst hoerer henne og deretter babycallen. Og da blir det jo dobbelt med sovnforstyrrelser :-)

Men jeg kan jo prove det litt og se hvordan vi synes det fungerer.

Men de fleste babyer klarer seg vel ogsaa uten koseklut...? Hm.

Skrevet

I en del boeker om soevn anbefales det at man slutter met all kos om natten (dvs pupp, smokk, koseklut osv), det eneste som var anbefalt i favorittboken min var kosepledd for det klarer babyen lett aa ordne med selv om natta...Men de fleste laerer jo aa sove uten det ogsaa etterhvert :)

Skrevet

Tror jeg ville prøvd noen netter uten kosekluten jeg... kjenner igjen følelsen. har også lyst til å legge gutten min på 4,5 mnd inn på eget rom, men er redd for at han skal få noe over ansiktet uten at jeg merker det.... så han er på rommet vårt fortsatt.. hih :) tror ikke du får roet deg om natten hvis du ligger litt på vent ang kluten... hm....

Skrevet

Gutten min begynte med koseklut, men jeg var jo konstant nervøs når han hadde den i senga, så jeg rullet sammen et helseteppe i stedet, og la det ved siden av ansiktet hans. Da kan han dytte ansiktet imot den hvis han vil ha kos rett før han sovner. Også fjerner jeg teppet når jeg legger meg. Har fungert fint :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...