Genusa&Andreas3mnd Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Jeg har begynt å legge sønnen min til fast tid hver kveld. Vi bader, synger, koser, skifter og spiser siste måltid, så bærer det i seng. Jeg sitter ved sengen og holder&stryker på ryggen til han har sovnet, men noen kvelder kan han gråte i opp til 30-40 minutter før han sovner. Er litt engstelig for at dette ikke er bra for han? Det føles veldig vondt, men er kanskje verst for meg? Takk for svar!!
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 La ham regulere sjøl når det er kveld.
Genusa&Andreas3mnd Skrevet 26. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. november 2007 Takk for svar, men er uenig med svaret ditt. Da blir det helt umulig å følge opp rutiner om kvelden- og jeg må lære han når det er kveld- ikke motsatt. Det jeg er usikker på er om han tar "skade" av denne gråtingen selv om jeg sitter der hele tiden..... Mvh
MathildeC Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 Vi har hatt det likt. Noen kvelder en del graating, mens andre kvelder legger hun seg som en droem. Hun er troett i alle tilfellene. Tror ikke barnet tar skade. Vi tar henne opp om vi synes graaten hennes hoeres ut som hun trenger det. Er det mer "sint" graat, hun proever aa roe seg. sitter vi der, holder en haand paa brystet eller holder haanden hennes, nynner litt.. Det vi ser er at hun blir roligere naar vi kommer inn til henne, og graater mer naar vi gaar ut, saa vi regulerer litt hvor mye vi sitter der. Jeg synes hun har lagt seg bedre og bedre etterhvert. Hun er 4,5 mnd naa og vi begynte for en mnd siden. Selv om vi fortsatt har noen kjipe kvelder, synes jeg som regel det gaar fint - jeg er ikke like stresset lengre fordi jeg "leser" henne bedre og kan hjelpe henne mer. Men noen ganger tar jeg henne opp og pupper henne, er ikke alltid lett og vite hva man skal gjoere.. :-)
Genusa&Andreas3mnd Skrevet 26. november 2007 Forfatter #5 Skrevet 26. november 2007 takk for svar:) nei ikke alltid like lett å vite om det man gjør er "riktig", men høres ut som dere har det nogenlunde likt som meg. Noen kvelder går det som en drøm, andre kvelder ikke fullt så bra. Men jeg prøver å være konsekvent, sånn at ting blir forutsigbart for han. Men det med gråten er sant. blir jo flinkere til å høre de forskjellige gråtene etterhvert...
lykkex3 Skrevet 26. november 2007 #6 Skrevet 26. november 2007 Jeg personlig syns du er lur som starter med faste leggerutiner nå. Har selv gjort det med mine tre barn og de er "lette" å legge. Det har vært kvelder hvor de ikke syns det er like greit å legge seg. Jeg har da vært nøye med å gå inn med jevne mellomrom. Vist at vi er der, men iikke gjort for mye ut av det. Styki over hode sakt at det er natta og at vi passer på . Til slutt sovner dem. Er liksom noe dem bare må lære seg. Alt er jo nytt. De skal skille mellom dag og natt. Kjærlig men bestemt. Pakker dynen rundt og bruker rolig viske tremme. Ikke lys eller for mye "kos" At dem gråter tror ikke jeg er skadlig bare du viser at du er der slik at de ikke blir redde.
Genusa&Andreas3mnd Skrevet 26. november 2007 Forfatter #7 Skrevet 26. november 2007 Takk for svar, ja jeg er enig med deg at jeg vil ha inn faste leggerutiner så tidlig som mulig, og jeg tror jo selv at det er fruktbart. Men når han da gråter i lengden så tar man seg jo i å lure på om det er jeg som er for "streng". Men jeg er der hele tiden, og stryker og sitter synlig sånn at han vet at jeg er der- og viser ingen usikre sider til han. Håper og tror han er trygg, men så kommer disse usikre tankene etterhvert vet du.... Men takk for svar, kjempe fint å høre andres erfaringer...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå