Gå til innhold

hvordan vet man om hodet er festet??

Anbefalte innlegg

Skrevet

kjennes ut som hodet har festet seg, men har jo ikke peiling da jeg er foerstegangs..kjennens ut som om det er hodet som dunker langt nedi der, kan vaere ganske ubehagelig til tider-er redd for han skal stikke hodet ut liksom..

kan det hende hodet har festet seg??

er forresten 34+ uker og foerstegangs:)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Hvis du ligger på rygg og finner toppen av symfysebeinet så skal du etter det kjenne noe hardt som er hodet til babyen (om hodet til babyen ligger med hodet ned mot bekkenet vel og merke). Når lege el jordmor sjekker om hodet er festet så klemmer de ganske hardt her. Om du/ de klarer å "dytte bort hodet" er det ikke festet, men om de ikke får presset en finger i mellom hodet og symfysebeinet, eller klarer å røre på hodet sier de at det er festet. Noen kronglete, kanskje andre som har en bedre forklaring. Har ikke prøvd dette på meg selv så jeg vet ikke om det er lett å finne ut av selv. Jeg for min del hadde nok ikke klemt like hardt som jordmor og lege for det er rett og slett ubehagelig, på meg i alle fall..

Skrevet

hei,

takk for utfyllende svar!! fikk en bedre ide om hvordan det gjoeres :) tror ikke jeg skal begynne aa klemme, men er jo greit aa vite aassen det gjoeres:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...