honey,5pp Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Peke på overskriften! Stod i pakningvedlegget at man skulle rådføre seg med lege før bruk av Zovirax krem dersom man var gravid. Klaffer det denne mnd,så er jeg jo gravid nå.. Noen erfaringer? Eller noen gode råd?
aug-mamma ble novembermamma! Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Vet egentlig ikke om du kan bruke denne ved graviditet, men ville bare si at sønnen min har brukt denne kremen på et herpessår han hadde rundt munnen, og dette er ca et halvt år siden. Huden vil liksom ikke heles på det området jeg brukte denne kremen på..Det er veldig tørt og rart (nesten som huden er ødelagt). Smører han med fete kremer for å få bedring på det, men nei..Han er bare 2 år, men har også snakket med mange voksne som har samme erfaring med Zovirax. Nå er jeg ingen lege, men du kan jo gjerne sjekke alternativer til Zovirax? Nå høres jeg sikkert veldig alternativ ut eller noe sånt, men det er jeg ikke, jobber i helsevesenet og holder en knapp på skolemedisinen:-) Lykke til ihvertfall:-)
honey,5pp Skrevet 26. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. november 2007 Takker for svar:) Det du beskriver ang sønnen din,ha jeg ikke opplevd som følge av bruk av zovirax,men det har skjedd dersom jeg har pillet av skorpen som kommer når utbruddet er på vei tilbake.(men som har gått bort etter lengre tid) Kanskje det er noe har blitt gjort? Har sjekket opp alternativer til zovirax og alle de reseptbelagte midlene skal ikke brukes under graviditet! Heller ikke de reseptfrie midlene til prolip var visst anbefalt.. Det eneste legen kunne råde meg til å bruke var compeed munnsårplaster og sinksalve(som skulle virke uttørrende). Tenkte det var greit å få det med her i forumet med tanke på at det kanskje kan være andre som "havner" i samme situasjon.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå