Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 inne på navnedebatten, rett og slett ganske slemme! Gutten vår skal hete Kent Lysander, og ja, jeg vet at Kent er harry, men det er for å oppkalle han, men Lysander syns jeg er et nydelig guttenavn, som liksom tar brodden litt av Kent...er det jeg som er helt korka? det uttales forresten IKKE lys-ander, men ly-sander....vær så snill og ikke si slikt som "er dette en spøk" og "stakkar barn"....blir skikkelig lei meg jeg...
Adriansmor med tulla Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Drit i hva andre syns vel... ditt barn ditt valg=)
Kristi*trebarnsmor* Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 Det er klart det er bare dere som vet hva barnet deres må hete. Mine foreldre fikk mange slike kommentarer da broren min ble født, men valgte å holde seg til det de hadde valgt fordi det rett og slett var det han skulle hete... Han var liksom ingen andre... Når det er sagt, så syns jeg at Kent-Lysander var en litt spesiell sammensetning... Ikke noe galt med noen av navnene i seg selv, men de er to forskjellig typer navn... Syns jeg da! Lykke til med valget
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 Jeg synes helt ærlig at mange av navnene inne på navnedebatten er meget spesielle (og noen rare) - men folk er foskjellig og har ulik smak. Dette respekterer jeg full og helt, selv om jeg noen ganger HAR lurt på om folk har tulla når de har skrevet inn sine forslag... Jeg tenker litt på at barna skal vokse opp med navnene. Jobber selv i skolen, og ser litt hva navnene kan "gjøre" med en. Meen: På en annen side: Navnet skal ikke skjemme noen og det gjelder å lære barn alle opp til dette, også de med mer brukte og "vanlige" navn. Da kan man unngå så mye fokus på at "du har så rart navn" liksom.... Når det gjelder Kent Lysander synes jeg ikke det var noe å si "dette er en spøk" til. Dersom dere synes navnet er fint og vil at barnet deres skal hete det, så kall han det. Men vær oppmerksom på at folk har meninger om navn som ikke er av den "vanlige" sorten - og at ikke alle holder sine meninger for seg selv - desverre....... Hvis ikke dere er oppmerksom på dette kommer både dere og Kent Lysander til å bli skuffet. Det er desverre slik, at folk er ganske tanketomme som du sier......
MaliMali- Lykkelig 2barnsmamma Skrevet 26. november 2007 #5 Skrevet 26. november 2007 Jeg har ikke vært så mye på navnedebatten (så jeg er litt på tynn is her), men jeg undres jo over hvorfor du og andre legger ut innlegg der med spørsmål om hva folk synes om navnevalget, dersom dere ikke ønsker negative tilbakemeldinger. Nå aner jeg ikke hva du har lagt inn av innlegg der, og jeg er sterkt imot å " latterliggjøre" andres navnevalg. Men å komme med konstruktive tilbakemeldinger må jo være lov. Du må jo selv vite at navnevalget ditt er noe spesielt, og av den grunn vil folk ha forskjellige meninger om det. Når det er sagt, jeg synes ikke du skal høre på hva andre måtte mene om navnevalget. Gå for det som dere selv liker.
kokosyklus Skrevet 26. november 2007 #6 Skrevet 26. november 2007 Kent Lysander er da ikke så ille? kall babyen hva dere vil:) Så lenge dere er komfortable med det synes jeg ikke dus kal bry deg om all kritikken. Synes folk får kritikk av familie og venner uansett hva man velger. Jeg ville ikke kalt mitt barn Theodor f.eks, men kjenner to familier som har en gutt med det navnet. jeg kritiserer da ikke av dengrunn. Synes det gjelder andre ting i samfunnet også. Folk begynnerå bli sneversynte og greier ikke respektere andre. min mening:)
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #7 Skrevet 26. november 2007 Hvis det er til noen trøst så kan folk være like negative til såkalte "vanlige" navn, noe jeg fikk erfare når jeg ble spurt om hvilke navn vi vurderte. Det ble mye himling med øyne og hevede øyenbryn når jeg nevnte Anders, Martin osv. Og selvfølgelig mange motforslag i form av Phillip, Felix og lignende. Folk har tydeligvis sterke meninger når det kommer til navn, men dere må jo velge et som dere føler dere vel med!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå