Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Jeg blir ikke kvitt soppen, smører på med Canesten og så blir det bedre og når jeg trapper ned så blusser det opp igjen. Bruker truseinnlegg pga masse utflod, men skifter ofte. Når jeg har mensen får jeg også alltid sopp når jeg bruker bind, så derfor bruker jeg som oftest tampong. Kan man bruke tampong som gravid? Eller er det noen som har noen andre gode råd å gi meg. Har kun utvendig sopp (tror jeg)
metteflette Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Du bruker vel de vaginale stikkpillene også? Hvis ikke så må du starte der. Ellers søk på lommelegen.no der får du masse tips! Jeg startet å bruke vival såpe og vival stikkpiller innimellom, vasker trusene kun på 60 ingen skyllemiddel. Lykke til:)
Dezi Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 Kom deg til legen og få resept på diflucan tabletter for og ta knekken på soppen, har du mye utflod er det jo sopp i skjeden også. Drikk mye biola og kultura, hjelper også litt som forebygging.
roannima Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 Prøv å bytt truseinnlegg type. . . . For all del unngå g streng . . . Og bruk kun bomulls truser . . . Syntetiske stoffer er gift når man er plaget med sopp. Lykke til:-)
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #5 Skrevet 26. november 2007 Gynekologen min ga meg beskjed om å slutte å barbere meg og bare vaske meg med rent vann. Det hjalp faktisk.
Maigullet Skrevet 26. november 2007 #6 Skrevet 26. november 2007 Løp og kjøp Canesten vagitorier du. Da ordner det seg nok skal du se;) Husk bare at du ikke skal bruke den innføringshylsen når du er gravid!
Rebekka og tre vidundere Skrevet 26. november 2007 #7 Skrevet 26. november 2007 Jeg hadde aldri hatt sopp før dette svangerskapet. Det jeg merker, er at soppen min blusser opp igjen hvis jeg har spist mye sukker. Og det stemmer nok, for soppen må ha sukker for å leve. Så hver mandag sitter jeg med litt sopp igjen. Burde lært snart... Kutt ut søte produkter, så hjelper det i alle fall noe!
Fruktis¤Adele 2 år¤ Skrevet 26. november 2007 #8 Skrevet 26. november 2007 Kun ett kjærringråd... Mamma sa alltid " kjøp deg en naturell yogurt og en sprøyte(som man får kjøpt på apoteket) og prøv det" Har ikke prøvd det selv,men skal visst være effektivt.
amy_de Skrevet 26. november 2007 #9 Skrevet 26. november 2007 La håret gro, sov naken og bare bruk bomullstruser! Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #10 Skrevet 26. november 2007 Jeg får økt utflod og soppkløe om jeg bruker truseinnlegg. Jeg bytter heller truser oftere en periode, vasker meg med kun vann og lar håret gro. Da er jeg soppfri. Og som nevnt over; kun bomullstruser!!
God gammel aargang - født Skrevet 26. november 2007 #11 Skrevet 26. november 2007 Det kan jo faktisk være at du har en type sopp som Canesten ikke virker på også. Ta deg en tur til legen og ta en sjekk på hvilken type sopp du har. For øvrig tror jeg nok at soppen din er til stede med tampong også, det bare klør ikke så ille fordi utfloden ikke når ut til utsiden av skjeden. Tampong vil for øvrig midlertid fjerne symptomene, men ikke årsaken. Og tampong i svangerskapet vil jeg ikke anbefale.
MC81 Skrevet 26. november 2007 #13 Skrevet 26. november 2007 Hadde konstant sopp i begynnelsen av svangerskapet, men sluttet å vaske meg med intimsåpe og bruke truseinnlegg/binn el når jeg var hjemme. Det hjalp veldig. I tillegg er det noen truser som sitter veldig stramt på, ikke bruk de bruk heller de som sitter litt løsere og gir litt rom for pusting!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå