Knøttefrøken Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Hvordan startet det hos dere? Hvor fikk dere vondt først? gikk vannet? Lurer sånn på om jeg kommer til å merke at "nå skjer det" liksom. Har hatt en del trøbbel med ryggen tidligere, og kanskje jeg bare tror det er de "vanlige" smertene når det starter.
Adriansmor med tulla Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Det er såpass vondt at du ikke er itvil!! Magen strammer seg regelmessig med kortemellomrom... du får vondt nede i magen åsså...men smertene vil bli så intense etterhvert at du skjønner det nok ja... har åsså endel ryggplager og annbefaler deg å stå å gå medt mulig under rier og fødsel for da blir det minst belastning på ryggen=) vannet gikk med første så det blir spennende hva som skjer denne gangen.... har 13 dager igjenn..
Knotten2 Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 Hos meg gikk proppen natt til torsdag. DET var ikke til å ta feil av - mye slim og litt blod. (nå er det vel ikke alle som merker at denne går - det kan skje under fødselen også.) Natt til søndag gikk vannet. Hadde hørt på forhånd at det skulle være såpass mye vann at det ikke kunne være tvil - sånn var det ikke hos meg. Det mer sildret litt vann, men jeg kjente jo at jeg ikke tisset så jeg skjønte at det var det det kunne være. Fikk time på sykehuset søndag morgen og der konstaterte de at vannet hadde gått. Ble sendt hjem igjen - med svake og uregelmessige veer. De kjentes egentlig ut som sterke kynnere. Utover søndagen ble veene sterkere og kom oftere og oftere. Reiste inn på sykehuset natt til mandag - gutten min ble født mandag morgen. Som deg hadde jeg hatt endel ryggproblemer tidligere og tenkte det samme. Men dette er noe helt annet!!!! Kan overhodet ikke sammenliknes! Du får noen utrolig sterke "tak" i mage og rygg som er helt ulikt noe annet - du skjønner det er igang når det skjer! Lykke til! (er bare på besøk fra 2. tri. egentlig)
Gjest Lenchen med jente i magen Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 Søndagskvelden kjente jeg kynnere som kom med 5 min mellomrom. Det gjorde ikke vondt i det hele tatt, men jeg kjente at livmoren trakk seg sammen. Så gikk jeg å la meg og sov til kl 09.00 neste morgen. Da hadde jeg svake menssmerter (fremdeles ikke vondt) når jeg våknet. Men de kom jevnt og trutt med ca 5-10 min mellomrom, så jeg ringte føden og fikk beskjed om å komme når de var helt regelmessige. Siden vi lånte svigermors bil, og hun skulle på jobb på sykehuset kl 11, bestemte vi oss for å kjøre henne på jobb, og samtidig bare stikke innom føden for å sjekke. Nå var murringene regelmessige, men fremdeles veldig svake og ikke vonde. Så til min store forundring hadde jeg 3 cm åpning og ble lagt inn, men utover dagen stoppet alt opp, og det gikk plutselig 30 min mellom "riene" og jeg var i så fin form at jeg gikk turer ute og spiste nede i kantina og besøkte en venninne som var på sykehuset med sønnen sin. Mandag kl 22.00 fikk jeg beskjed om at pappaen og jeg skulle få et familierom der vi begge kunne sove siden de ikke trodde at fødselen kom til å ta seg opp igjen før neste morgen. Nå hadde jeg litt vondere menssmerter, så jeg fikk 2 paracet så jeg skulle klare å sovne. Kl 22.30 svelget jeg paracetene og samboeren gikk for å skru av lyset, men idet lyset gikk av hørte jeg et "pop" og ut av meg fosset det vann, så ikke noen soving den natta nei, 3 timer senere hadde jeg verdens nydeligste jente i armene mine Da vannet gikk, kom det rier som var helt uutholdelige og de kom i ett sett. Føltes ikke som om jeg hadde noen pause mellom dem i det hele tatt. Jeg regner vel egentlig at fødselen min begynte da vannet gikk, selv om jeg hadde 3 cm åpning en hel dag før dette.
Suprise! Skrevet 26. november 2007 #5 Skrevet 26. november 2007 Jeg våknet etter 2 timers søvn kl 7 på morgenen å skulle på do som vanlig:p Kjente anerledese murringer i ryggen ikke vonde men kom med få min mellomrom.... Riene startet:) ...Hadde selv mye ryggvondt,men dette var noe annet! Ble sterkere og sterkere i løpet av en time... så var ikke i tvil på at ting var på gang;) Noen har rier i ryggen,andre i magen. Noen begge deler:)
Lunajenta og Alvegutten Skrevet 26. november 2007 #6 Skrevet 26. november 2007 Jeg fikk svake rier (og skjønte ikke da at det var rier) på morgenen. Kjentes som menssmerter, kanskje litt sterkere. De vedvarte hele dagen, og da jeg begynte å ta tiden på dem og de ble mer og mer regelmessige, innså jeg at det var noe på gang. Så gikk vannet klokka halv ett på natta, og da var jeg i hvertfall ikke i tvil;) Gutten min ble født ti over halv ett neste dag:) Lykke til!
GuriMalla - ♀♂♂ Skrevet 26. november 2007 #7 Skrevet 26. november 2007 Vannet gikk. Riene kom ei stund etterpå. Og selv om jeg ikke hadde født før så var jeg ikke i tvil om at det var rier og ikke kynnere da riene startet!!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå