Gjest Sekretøsa Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 At de aldri kan sende ut de foreldrepengene til en fast dato altså! Jeg blir sprø! Bhg-regninga har forfallt (den 20.), og er det noe jeg MÅ betale til tida, så er det huslån og bhg! ARGH!
3b@rnsmor-30* Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 ja det skjønner jeg.. vår barnehageregning skal betales 12. i hver mnd den... men det passer helt fint, siden jeg får lønn den datoen også =)
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 Ja, ikke sant Da er det jo litt lettere ) Tror frustrasjonen er så stor siden jeg fikk den til fast dato når jeg var hjemme med snuppa, men det har de tydeligvis gått bort fra...
Blue Lady Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 Irriterende ja! Vi har Lucas i en STUDENT barnehage, men forfallsdatoen er den 10. hver måned, utrolig tullete når stipend og lån kommer den 15 hver måned..
kroi Skrevet 26. november 2007 #5 Skrevet 26. november 2007 Barnehageprisen er vel fast? Da skjønner jeg egentlig ikke problemet - det er vel bare å sørge for at en har penger igjen til de faste utgiftene. Det handler vel først og fremst om planlegging? Hva med å opprette en regningskonto, så setter du inn penger til de faste utgiftene? Oversiktlig og greit, og så slipper du stress med at du går tom innen neste forfall. Funker for oss iallefall.
Gjest Skrevet 26. november 2007 #6 Skrevet 26. november 2007 Gått bort fra fast dato? Da ville jeg ringt de og knurret... Sånt er tull.
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 26. november 2007 #7 Skrevet 26. november 2007 Jeg får aldri betalt bhg til forfall. Her er frist den 15. hver mnd og lønna kommer mellom 20 og 25 hver mnd..... Men da bet jeg med en gang penga er på konto da.... Ikke hørt noe fra bhg på det enda....
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. november 2007 #8 Skrevet 26. november 2007 Neida, jeg har ikke fått noen klager. Betaler jo alltid så fort de er inne på konto. Men det hadde vært fint om de kunne komme samme dato (sånn omtrent hvertfall) i hver mnd... Joda, men når de pengene jeg får, blir borte i regninger med en gang, så er det ikke så lett og "sette av" penger til bhg...
EnUndreneMor Skrevet 26. november 2007 #9 Skrevet 26. november 2007 er ikke værre en at du sparer penger da.. det må jeg.. regninger som skal betales den 20 og 15 osv bruker jeg av pengene jeg fikk mnd før.. må bare legge opp løpet annerledes:) og det tror jeg NAV kommer til å si til deg oxo;)
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. november 2007 #10 Skrevet 26. november 2007 hvordan sparer man av penger man ikke har?
Gjest Skrevet 26. november 2007 #11 Skrevet 26. november 2007 hm.. da er det vel bare å ligge en mnd i forveien.... altså hvis man får lønn 15 desember, og barnehage regninga forfaller 10 januar.. så går jo det på desember lønninga.. ikke januar lønninga... sånn har iallefall vi det her i huset... men når man ikke har det.. så må man jo holde av dobbelt så mye for å komme inn i den rutina da.. men syns det blir dumt å "skylde" på barnehagen.. for det er jo dere som har vært litt " dumme" kanskje.. Ikke slemt ment altså! =) Planlegging er stikkordet! men jeg MÅ ha planlegging og budsjett.. hvis ikke shopper jeg bort alt for mye.. =/
Gjest Skrevet 26. november 2007 #12 Skrevet 26. november 2007 skylde på NAV skulle det stå... ikke bhg
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. november 2007 #13 Skrevet 26. november 2007 Nei, herregud, jeg skylder jo ikke på barnehagen! Jeg "skylder" på nav, som har gått bort fra fast dato for utbetaling av foreldrepengene. Som sagt, hvordan spare penger man ikke har? Hehe. Jeg får penger, jeg får betalt bhg-regninge, bhg klager ikke, det var bare et hjertesukk....
Blue Lady Skrevet 26. november 2007 #14 Skrevet 26. november 2007 joda det går jo ann det også, men av og til så blir det ikke sånn. Synes hvertfall det kunne vært koordinert på den måten. Det er ikke så lett å få økonomien til å gå rundt når man har 6000 i "inntekt", å spare seg opp for å være i forkant er ikke alltid like lett.
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. november 2007 #15 Skrevet 26. november 2007 Nemlig, blue lady! Nå har vi samlet, mye mer inntekt enn det, men barnehageregningen syns jeg er mitt ansvar, siden det er mitt barn, og ikke sambo sitt. Han betaler tross alt lånet på bilen MIN.. og jeg har dårlig nok samvittighet fra før, om ikke jeg skal be han betale bhg og
Gjest Skrevet 26. november 2007 #16 Skrevet 26. november 2007 skulle stå nav=) hm.. hvis dere ikke har mulighet til å spare inn nå sånn at dere kan komme en mnd på forskudd... så kan dere jo kanskje låne noen penger av foreldre? Eller at dere har det sånn som nå fram til sommeren.. og da kan dere ta noen av feriepengene å sørge for at dere heller ligger en mnd før! Mye bedre!
Gjest Sekretøsa Skrevet 26. november 2007 #17 Skrevet 26. november 2007 Joda, skulle mer enn gjerne ligget en mnd i forveien med sånne ting. men har vært utgifter på sånn omtrent 60 000 nå, på 2 mnd, så det er litt stramt i lommeboka jah...:/ Men det går seg til når far skal være hjemme i permisjon, og mor skal ut og tjene peng!
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå