Expat Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Når vi kommer tilbake til Bergen, så må vi ha bilstol til lille krapyl (snart tre år). Om vi må ha en i Mormors bil, en i Morfars bil og en i (etterhvert) min, så blir det jo grådi med bilseter. Er det noen seter som er lette å bytte fra bil til bil (fremovervendt takk!) som man ikke brekker negler med og som man kan få til i relativt uintelligent tilstand?
Expat Skrevet 26. november 2007 Forfatter #2 Skrevet 26. november 2007 Forresten, vi skal bo hos mommor og moffar i begynnelsen, og de kommer til å bli å hente i bhg masse!
3b@rnsmor-30* Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 vi har et forovervent maxi cosi priori. det er lett flytte og snuppa vår på snart 3 år sitter veldig bra idet. http://www.babyplaneten.no/productdetails.php?product=324&kategori=66&subkategori=67
Nit@™ Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 Datteren min jobber i utstyrsbutikk og hun sa recaro hadde kommet med en ny type nå som var lett og grei å flytte fra bil til bil. Vi har lurt på stol 2 til minsten og jeg skal å se på den nye der.
Gjest irismor Skrevet 26. november 2007 #5 Skrevet 26. november 2007 Vi har Britax og det er veldig greit å flytte fra bil til bil. Setet er fremovervendt. Setet festes med bilbeltet i mellom skulderputene og over nede(nesten som man setter det på seg selv). Så dras det gjennom et hull slik at det går bak setet. Så kommer det frem igjen gjennom et tilsvarende hull og så setter du fast bilbeltet i klemma =) Setet er konstruert slik at man kan forlenge det i ryggen og plukke det fra hverandre etter som barnet vokser. Tilslutt sitter man igjen med en slik sittepute. Håper du forstod forklaringen =))
Expat Skrevet 26. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. november 2007 Takk for infoen så langt jenter! Hva er forresten minimumskravet for bilstoler til 3-4åringer? Vet i utlandet brukes det mye sånne booster, sånne som man bruker setebeltet til bilen rundt barnet i. Er sånn sele over skuldrene krav hjemme?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå