Gå til innhold

julestemning...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Tenk, deter snø på bakken... jeg ble vekket av en gutt i fyr og flamme i dag... "mamma det er snøøøøøøøøøø!!!!, det er snø overalt, til og med på bilene mamma!!!!"

Nå håper jeg det kommer litt til før den blir borte :-)

Her i byen har kommunen laget egne "stopp - akebakke" skilt som de setter ut så fort det blir snø.... det sier litt om hvor lenge den ligger ;-))

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Så koselig da :o)

Har du hørt om "Kakelinna"?

Er det først i desember når den første snyen regner bort?

Skrevet

der jeg kommer fra kaller man det for "Kakulina" og det er jo det samme.... det er når det regner og blir mildvær sånn tre dager før jul.... triste saker, men den kommer jo hvert år :-)

Her i byen er det jo stort sett kakuline, så her er hver time med snø en LYKKE!

Skrevet

Skjønner godt at det blir stemning hos småtassene når det er et sjeldent fenomen :o)

Det blir vel mer julestemning når dere får flytte østover da.

Forøvrig prøver jeg mitt aller beste på å lære trollungene at det heter SNY og ikke snø eller sne. Litt språkforvirring i fjord vinter da alle tre ordene gikk om hverandre :o)

Skrevet

ha ha ha ha ha ha SNY er nok det ordet som blir brukt mest rundt der dere bor ;-))))

Skrevet

Ja ikke sant :o)

Det heter jo også læsta når man snakker om ullsokker og den greia de skal ha på hodet er selfølgelig HUA !

Skrevet

Snø er topp!!

Vi var heldige å fikk oppleve skikkelig vinter i Trøndelag i helgen.Men her er det bare grønne plener og masse vind.

Han vestlandssamboeren min sier også hua ;)

Moro med ungene hans som blir litt språkforvirret og bruker ordene om hverandre...kvit,ein,en te (til)...osv ;)

Blir spennende om minstemann også kopierer noen av ordene til pappan ;)

Skrevet

Her er 50 cm og enda mer er på vei....Jeg henter snart adventsstaken og stjerna,er jo den førjuls stemninga...Ungene ? Jo de bor ute de:0))

Vi bor på landet og har verdens beste akebakke rett neden for huset.Der samler ungene seg :0)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...