Gjest Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 jeg hater å være borte fra jobb, men siden jeg ble gravid har det blitt endel av fravær. enten har kevin vært syk eller så har det vært meg. nå har jeg bare 3 uker igjen å jobbe før jeg går ut i permisjon, nå er jeg søren meg syk igjen. skulle gjerne ha tvunget megselv på jobb. men jeg makter ikke. har infulensa og 40 i feber. alikvel har jeg dårlig samvittighet. de på jobben må jo tro jeg bare bruker graviditetden som en unnskyldning for å være borte..ååååå hater dette
Løven,fisken og vekten Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 du skal ikke ha dårlig samvittighet for det...det er lov til å være syk....
Gjest Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 vet det..men alikevel føles det jævlig råttent gjort av meg.
Expat Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 Hei HI! Har du 40 i feber med gravid mage så kom deg til barsel NÅ! Jeg ble innlagt i tre dager i uke 37 pga nettopp det du opplever nå, fosteret tåler IKKE feber!
Expat Skrevet 26. november 2007 #5 Skrevet 26. november 2007 Da de satte den derre "telle hjerteslagene til fosteret" greia på magen min og det spant langt over 200, så ble det en forferdelig fart på legene ja! Hadde jo hele avdelingen på beina jeg...
Gjest Skrevet 26. november 2007 #6 Skrevet 26. november 2007 Fostret tåler ikke feber??? Hadde da feber med alle 3 av ulike årsaker i mine svangerskap uten at det var noe farlig!!
Pellepan07 Skrevet 26. november 2007 #8 Skrevet 26. november 2007 Siden du er så nærme termin burde du absolutt kontakte lege når du har så høy feber. Barnet ditt har det ikke bra når du "koker over" med nærmere 40 i feber, ikke du heller for den saks skyld! Det er flott at du tenker på jobben din og kanskje ikke har lyst på masse fravær, men nå burde du først og fremst tenke på deg selv og den lille i magen!
ma♥med 2 små jenter♥ Skrevet 26. november 2007 #9 Skrevet 26. november 2007 Signerer Expat... Og du: Ikke ha dårlig samvittighet. Folk kan tenke hva du vil, men du kan ikke gjøre noe fra eller til. For er du syk, så er du syk. De hadde ikke hatt så mye utbytte av deg på jobben nå uansett. Jeg har akkurat måttet ringe avd.leder selv å si at jeg er syk i natt. Liker det ikke, men sånn er det... Hoste og vond hals her. Jobber på en sykehus/sykehj.avd, så det er ikke så heldig hverken for meg eller pasientene å være der nå... GOD BEDRING :-)
☆Anonymia☆ Skrevet 26. november 2007 #10 Skrevet 26. november 2007 signerer de over her,kom deg til lege nåå!!!
Gjest Skrevet 26. november 2007 #12 Skrevet 26. november 2007 men har en lege sagt at du har influensa, eller blander du det kanskje med forkjølelse? Influensa er ganske mye mer alvorlig enn en forkjølelse- og med svangerskap så nære slutten burde du virkelig ikke sitte her- men LIGGE på legevakta!!
Expat Skrevet 26. november 2007 #13 Skrevet 26. november 2007 Hva kan feber sent i svsk forårsake? Lærevansker, psykiske problemer hos barnet (schizofreni er linket til feber sent i svsk!)... pluss alle andre fysiske ting som for tidlig fødsel (feber myker opp og setter i gang), større komplikasjoner siden du er sliten... Ring legen på barsel!
Gjest Skrevet 26. november 2007 #14 Skrevet 26. november 2007 Jeg fikk sykemelding av legen min da jeg var syk rett foer jeg skulle ut i perm, fordi jeg syntes det var saa flaut aa holde meg hjemme. Aarsaken var ogsaa hoey feber (39, men jeg har i utgangspunktet lav normaltemp) + bronkitt som jeg fikk antibiotika for. Hvis du har 40 i feber synes jeg du kan holde deg hjemme, og ikke bare det, du boer ogsaa ta kontakt med lege.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå