Gå til innhold

Trenger råd ang frysing av mm...

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hva kan jeg fryse det ned i? Har bare flaskene, går det ann å fryse de? Eller kan mm stå i kjøleskapet til jeg har fått kjøpt et eller annet å fryse det ned i? Skal sende Leah og samboern til svigermor på fredag så jeg får vasket og pyntet litt til advent:) Regner med at de blir borte noen timer, men hun bor ikke langt unna da, så ingen problem å komme tilbake for en pupp eller 2, men det vil jeg helst unngå..vil være i fred;-) Hvor mye melk bør jeg pumpe til 3 måltider? Hun veier 5,5 kg og spiser 8-10 ganger i døgnet..For 1 mnd siden spisete hun 70 ml pr måltid de gangene jeg pumpet..så kanskje 100 ml pr måltid nå?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg ville laget 3 måltider á 100ml og to på 50ml. Babyer spiser ofte mer når de får flaske enn når du pupper. Og så er det greit å ha noen attpåtårer å gi dersom det skulle bli nødvendig.

Har du nok flasker med bare lokk, kan du fint fryse i dem. mm som skal fryses er best å få i frysen med en gang, du kan fryse lag på lag, nypumpet melk rett over frossen. I kjøleskap må du ikke blande nypumpet(varm) og avkjølt melk før de har same temp.

Hvis du ikke bor for langt unna apotek eller liknede, så finnes det fine fryseposer til mm fra Avant, Chicco og Dr. browns. Fordelen med disse er at de tiner utrolig fort i vannbad, og det betyr at ekstramåltidene ikke behøver tines før de faktisk skal brukes. Opptint melk kan jo ikke fryses på nytt. tint melk som har vært varmet en gang, må kastes dersom den ikke brukes opp.

Skrevet

Ok, tusen takk for svar:) Tror jeg skal satse på sånne fryseposer, skal prøve å komme meg til apotek i dag:)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...