Gå til innhold

Jeg holder på å bli en desperat mor.....

Anbefalte innlegg

Skrevet

Nå holder jeg virkelig på å bli desperat her.

Vårt lille gull er snart 6 måneder, og såklart verdens beste:-)

Han sover fra 21.00 om kvelden til ca 07.00- 08.00 om morgenen, får en flaske melk og sover et par timer til. Et drømme eksemplar altså!

Men her kommer problemene. Jeg har sovet mellom 2- 4 timer hver natt siste 2,5 månedene, og det er IKKE sammenhengende. Jeg våkner hele tida, ligger våken en time eller to før jeg sover en halvtimes tid igjen.

I tillegg til å ikke sove har jeg og, min samboer og min far en egen utelivsbedrift. Dette er en sesongbedrift som drives på vinteren, der jeg er daglig leder. Nå som sesongen er i gang har jeg hatt masse å gjort til åpning, og har fortsatt masse jeg ikke har fått gjort. Det fører da til dårlig samvittighet.... Dette gjør jeg da tross permisjon. Har bedt dem om hjelp flere ganger uten respons.

Min sønn har verdens beste far. Men han er ikke den flinkeste til å avlaste meg. Han gjør sjelden/ aldri noe i hjemmet samtidig som han i enkelt perioder er borte mye på kveldstid. Han legger gullet kanskje en gang i uka..... Jeg prøver desperat å holde det i orden i huset, men når minsten sover et par timer bare på dagtid så er det begrenset hva jeg får gjort. Samtidig som det er godt å bare sitte stille foran tven med ei brødskive i noen minutter. Da fører det til dårlig samvittighet.

Trodde vi skulle ha det kos hjemme disse månedene, men vi har ikke tid til å trille tur en gang.....

Tenkte jeg skulle høre med fastlegen om å få sovepiller. Vært godt å våknet et par dager bare med energi til å vaske litt til jul. Drømmen hadde vært å tatt en joggetur hver kveld og fått bort litt overflødig, men hvor i all verden skal jeg ta den energien fra?

Dette ble langt, men skulle gjerne hatt noen synspunkter her. Både spark bak og klapp på kinnet:-)

Jeg er så sliten, og synes ikke jeg strekker til i det hele tatt. Om en måneds tid skal far ha 5 mnd permisjon, lyst til å nyte den siste måneden hjemme.....

Takknemlig for alle svar!

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Du må bli flinkere til å ta vare på deg selv. Det første du må lære er å si nei. La din samboer og far ta seg av bedriften. De forstår nok ikke hvor travelt (og lite hyggelig) du har det. Snakk med dem og si at den ordningen dere nå har ikke fungerer.

Ellers anbefaler jeg deg å sette opp en plan i hjemmet. En mann vil aldri kunne klare å se at det er mye støv i vinduskarmene. Og om han ser det så kommer han aldri på at han bør begynne å tørke støvet bort.

Legg en plan for mannen din. På tirsdager må han støvsuge - på tordager har han ansvaret for middagen. Og fredags morning må han sette på en vaskemaskin. Småting hjelper så mye.

Ikke ha dårlig samvittighet for at du prioriterer babyen.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...