Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg begynner å lure på om gutten min hører lite. Snakker jeg til han får jeg alltid et "Hæ?" tilbake. Jeg gjentar meg ofte til han. Noen ganger hører han ikke at jeg snakker engang. Det er ikke slik at han ikke vil høre, han kan f.eks. spise frokost og det ser nesten ut som om han drømmer seg bort - han glemmer liksom at jeg også sitter der.

Når jeg får kontakt med han må jeg gjerne si de samme tingene flere ganger.

Nå skal det sies at han ofte forteller at han snakker med f.eks mormor i hodet sitt og han sier ofte at han tenker på f.eks. pappa. Så han har fantasi.

Tror dere han hører lite? Eller lever han bare i en drømmeverden?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Fase i livet. Kom nå på at vår gutt har sluttet å si Hæ? ;)

Skrevet

tipper det er en fase..

Gutten vår var sånn i våres.. umulig og få kontakt med, helt i sin egen verden og sa bare hæ? til alt omtrent.

Lett for de å bli oppslukt av fantasi i den alderen.

Skrevet

Jeg ville prøvd å teste det ut... Er han plaget med ørebetennelse? Mulig han burde hatt dren. Prøv å legge merke til om han hører deg av og til eller om det bare er ofte han ikke hører. Dårlig forklart, men håper det er med:-)

Har en på 2 år og 7 mnd. Han sier også mye hæ, men det er når han ikke vet svaret på det jeg spør om.... Hehe...

Skrevet

Vi sier "det heter ikke hæ" og da sier hun "hva hva hva"... haha

Ofte så er det bare en "ja nå hører jeg etter" reaksjon. Vi snur ofte samtalen (hvem som spør hvem som svarer), da viser det seg at hun faktisk hører etter...

Skrevet

Har ei som sier hæ masse , og har funnet ut at det er tilfelle at hun stort sett hører det hun vil høre.

Hvis jeg tester henne og sier hæ tilbake , så har hun oftest fått med seg hva jeg sa. :o)

Skrevet

JA, det trikset, si hæ når de sier hæ, det virker også!

Skrevet

Jeg hadde den samme følelsen med min sønn da han var 3-4. Alle rundt meg sa at det var helt normalt at barn sa det og ikke hørte etter.

Til og med helsestasjon overså det jeg mente.

Ennå gikk jeg med følelsen at noe ikke stemte og at han ikke hørte.

Så var jeg hos øre,nese og hals spesialist og han tittet inn i øret en gang og spurte meg om jeg hadde oppdaget at han hørte dårlig;....................Herregud, det var godt å høre... he he at noen endelig bekreftet mine misstanker.

Han har mye vært plaget med ørebetennelse og lig. Stol på din egen magefølelse sier bare jeg!

Skrevet

Ja selvf.

Noen foreslo for en stund siden å hviske "vil du ha sjokolade" når de ikke kan se munnen din... Det var ei som sa at lillejenta (som sa hæhæhæ) kunne høre det fra annen etasje... Men kan ikke de høre hva du sier når du hvisker og de ikke ser munnen din, så løp til legen!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...