Gå til innhold

Noen her med svangerskapsforgiftning?


Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har to barn fra før på 7 og 5 år. Sistemann ble tatt med keisersnitt 2 mnd før termin fordi jeg fikk alvorlig svangerskapsforgiftning. Heldigvis gikk det kjempefint og kan ikke merke noe til at sønnen min er født for tidlig.

Jeg hadde ikke noe tegn til det med førstemann.

Nå har vi veldig lyst på å en til, men jeg er så redd for at det skal skje igjen for det var en veldig traumatisk opplevelse...

Jeg skal snart til sykehuset for å snakke med de der om det, men jeg lurte på om det er noen her som har hatt det tidligere og igjen har blitt gravide?

 

Videoannonse
Annonse
Skrevet

jeg har nettopp fått babyen min ved haste keisersnitt (alvorlig forgiftning som endte i kramper, noe som skjer 1-2 personer i året). Legen fortalte meg at ved en eventuell graviditet senere vil jeg bli fulgt svært nøye opp, og får et planlagt keisersnitt (kan ikke føde fordi jeg fikk et lengdesnitt). De sa at risikoen for å få svangerskapsforgiftning igjen kommer ann på alvorlighetsgraden forrige gang. Mild forgiftning gir en risiko på ca 10% og alvorlig forgiftning gir en risiko på ca 30% at man får det igjen.

Skrevet

Er dette din første? Håper det står bra til med dere begge :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...