Gå til innhold

Gudhjelpemeg!

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg og samboeren min vil ha barn, men enda har det ikke skjedd noe etter at jeg slutta på pilla for 13 mnd. siden. Vi har ingen fra før. Bor like ved Drammen. Vil gjerne snakke og bli kjent med folk her, men det er ikke så innmari lett når dere bruker ord som IKM, PP og TR...he he Kan noen fortelle meg hva det betyr så jeg kan være med på "leken" også? :-)

Videoannonse
Annonse
Skrevet

heisann, ser at du er like gammel som meg. Vi prøvde i 2 år første gang, hadde fått beskjed om at jeg mest sannsynlig aldri kom til å bli gravid. Jeg fikk en jente for 1 år siden etter mye slit. Vi startet prøvinga med en gang og har nå snart prøvd 1 år til. Jeg går på medsiner som skal prøve å hjelpe til, men pga det som er galt med meg så funker de mest sannsynlig ikke.

Det jeg vil råde deg til å gjøre nå er å oppsøke en lege å si at dere har prøvd 1 år. Da får du henvisining til gynekolog som kan utrede deg. Det er greit å sjøre snarest mulig, for dersom det skulle være noe galt med deg, så er det greit å starte med litt hjelp slik at dere slipper å vente så mye lengre

Ellers så betyr:

IKM- ikke kommende mens. Altså den dagen du venter mensen, men du vil ikek at den skal komme (vil jo være gravid)

PP- Antall sykluser du har prøvd. EKS: Dersom du har prøvd 13 sykluser til sammen(vil ikke nødvendigvis si 13 mnd dersom du har lengre elelr kortere sykluser enn normalen), så er du i din 13pp.

TR- er tante rød, altså mensen

Skrevet

hei!! Tusen takk for svaret:-) det var jo igrunn ganske oppmuntrende.. he he:) jepp vi får nok gjøre noe med saken hvis det ikke skjer noe denne perioden heller. Men det var veldig hyggelig av deg å svare meg. Han kom hjem fra jobb nå, så da er det bare å sett igang produksjonen.... ha ha! takker og bukker:-D hvor er du fra forresten?

Skrevet

Ingen problem, bare hyggelig å hjelpe. Har vert her siden 2004. Har du lyst å lese litt så er det bare å gå inn på hjemmesiden min:

www.tryne-dagbok.piczo.com

Er fra vestlandet jeg:)

Snakkes senere, skal på skolen. Hade

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...