mayaya Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Hvorfor? Pris? Lurer på om vi trenger et når vi kommer til Norge...?
2nj♥ Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Bytte da de var 7-8 mnd med begge to. Fordi de da satt selv, ville opp og se, ikke var interessert i å sitte-ligge i babystolen uten å se noe, og fordi de var over 9 kg. Byttet til HTS Besafe IZI combi (tror jeg det heter) som koster ca 3000,- tror jeg.
mayaya Skrevet 26. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 26. november 2007 Takk for svar Hvordan er det? Med base/uten? bakovervendt? Lett å bytte fra bil til bil?
Gjest mphs Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 Vi byttet sete da hun var 1 år, da var hun ca.9 kg og setet begynte å bli lite. Vi byttet også til HTS Besafe IZI combi. Det er litt tungvint å sette det inn de første gangene, men det er veldig stødig og god sittekomfort for barnet. Man monterer det først bakovervendt og når ungen er større kan du skifte til fremovervendt. Ikke base og ikke det letteste setet å bytte mellom biler når det skal monteres bakovervandt. Når man monterer det forover er det mye lettere å montere og skifte mellom biler.
Meg og bøllegutta!! Skrevet 26. november 2007 #5 Skrevet 26. november 2007 Bytta setet akkurat og han er drøye 9 mnd. Vi har også HTS BeSafe IZI Combi. Betalte 3400 kr og det sitter bomfast i bilen. Ikke noe sete du bytter fra bil til bil.
mayaya Skrevet 26. november 2007 Forfatter #6 Skrevet 26. november 2007 Hvilket sete bør man velge da, da? Når det skal brukes i flere biler?
rødhette* Skrevet 26. november 2007 #7 Skrevet 26. november 2007 De fleste sete nr. 2-setene er vel tungvinte å bytte fra bil til bil. vi skal kjøpe en til bilstol til lillegutt til bursdagen hans, for å slippe det byttet. Vi har akta graco-stol, 9-18 kg eller noe sånt. Veldig fornøyd med den. Bytter for et par mnd siden, var det vel.
rødhette* Skrevet 26. november 2007 #8 Skrevet 26. november 2007 Pris husker jeg ikke helt.. Vi kjøpte i Sverige, på tilbud... Betalte vel 1600,- eller så, var kjempegod pris!
mayaya Skrevet 26. november 2007 Forfatter #9 Skrevet 26. november 2007 Men vi er avhengige av en bil hver + litt hjelp til henting og sånn.. Blir mange stoler det
Super-Langbein Skrevet 26. november 2007 #10 Skrevet 26. november 2007 Kjøpte nettopp et Britax-sete på Bebito, det er kun bakovervendt og er enkelt å flytte mellom biler! Bytta for et par uker siden, baby er 7 mndr. Tror det kostet 2900-3000.
rødhette* Skrevet 26. november 2007 #11 Skrevet 26. november 2007 Siden vi har to biler, og ikke blir samme som leverer og henter, skal vi ha to stoler. Kjedelig å måtte bytte fra bil til bil nesten hver dag, og måtte la stolen stå hos dagmamma/i barnehagen... Kan ikke gjøre det samme dere også? Og når andre skal kjøre, flytter dere det ene over?
solfrøken-♂♂♂ Skrevet 26. november 2007 #13 Skrevet 26. november 2007 Vi har etter storebror, Hts Besafe izi kid (kun bakovervendt) og er veldig fornøyd med det. Har ikke bytta enda, men storebror bytta vi når han var 7 mnd. Lille er snart 7 mnd og kan nok bruke babysetet litt til... Tenker vi bytter nærmere 8-9 mnd....
Gjest Skrevet 26. november 2007 #14 Skrevet 26. november 2007 Frøkna er 7 mnd og vi har byttet til HTS izi combi (ser det er mange med dette setet). Som nevnt tidligere er det tungvint å bytte det mellom bilene, men mye jobb er spart dersom du har et sett forankringsseler til hver bil (koster 250 kr for et sett ekstra). Da er det mye mindre jobb! Jeg er veldig fornøyd med setet, det sitter bom fast i bilen og kan også brukes i midten selv om det kun er to punkts sele. (Høres ut som jeg selger de, men det gjør jeg ikke *s*) Til eldstemann hadde vi et acta graco cosmic (?), men var veldig misfornøyd med det. Klumpete, stort og det satt ikke noe godt i noen av bilene våre. Vi har også hatt et Play sete som sete i bil nr to og det var helt genialt enkelt å flytte fra bil til bil pluss at det satt godt i de fleste biler både bakovervendt og forovervendt. Tror ikke det var så dyrt heller.
Gjest Skrevet 26. november 2007 #15 Skrevet 26. november 2007 Vi bytta når hun var ca 6,5 mnd, da ville hun ikke sitte i setet hun hadde mer og bare hylte. Alle bilturer var tortur for oss alle. Byttet til HTS BeSafe et eller annet. Når hun ble 11 mnd kjøpte vi et splitter nytt Recaro sete som er helt til 35 kg som vi er veldig fornøyd med:)
mayaya Skrevet 26. november 2007 Forfatter #16 Skrevet 26. november 2007 Ja, vi har graco her, men det komer vi nok ikke til å kjøpe igjen :s Disse forankringsselene høres jo smarte ut, det skal jeg se på! Takk!
Gjest Skrevet 26. november 2007 #17 Skrevet 26. november 2007 Det har lette jobben med å flytte setet her ihvertfall. Besteforeldrene har også et sett, så da er det bare å klikke løs setet fra bilen min og sette det inn i neste bil. Deilig å slippe å krabbe under setene i bilen for å sette fast forankringsselene :-) for så å krabbe igjen etter en stund for å få de løs igjen.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå