Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #1 Skrevet 26. november 2007 Jeg skal føde i badekar, og har hørt at man da må sette klyster så sant man rekker det. Det er fint og flott, men aller aller helst håper jeg at jeg får tid til å sette det hjemme før vi rusher til sykehuset - fortrekker å bombe min egen do, fremfor den på sykehuset, dersom jeg får velge. Men i den forbindelse lurer jeg på en ting... Åssen vet man sånn noen lunde når tiden er inne for å sette klyster? Jeg er førstegangs og har lest om maserier her inne. Litt leit å fyre i klyster og sitte på do i evigheter, for så at det viser seg at det var falsk alarm Og jeg vil jo heller ikke drøye for lenge, sånn at jeg MÅ avgårde til sykehuset en halvtimes tid etter at klysteret er satt - det kan i såfall bli en svært drøy taxiregning Så; noen med erfaringer på området? Tips om når det er dags for klyster?
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 Det er vannskelig å vite. Siden du er førstegangsfødende, vil sikkert fødselen din ta ekstra lang tid også. Det du setter selv hjemme er et mini klyster, eller et klyx som det heter. Det er noe du setter kun i endetarmen. Et klyster fører du enda lengre inn, og inneholder mere væske, slik at større deler av tarmen blir tømt. Dette får du ikke kjøpt selv, men må ta på sykehus.... Når det gjelder klyx, satte jeg det på meg selv før jeg dro til sykehuset. hadde veer konstant, nesten uten pause imellom. Men det tok 16 timer før bebin var ute, altså var det veldig liten vits i det klyxet.. hehe.. Men hvis det er behov, kan du spørre om å få et nytt et på sykehuset...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå