Gå til innhold

Nå blir jeg litt sprø snart.. ang fullamming.

Anbefalte innlegg

Skrevet

Dette blir bare værre og værre..

Mina er stor, hun er nærmere 7 kg, blir 4 mnd den 6. des.

Fullammer henne, men for litt over en måned siden begynte hun å kreve mat oftere og oftere, også på natten. Hun krympet inn den lengste soveøkta på natten fra 19-03 som nå er ikke-eksisterende.

Bare i kveld har jeg ammet 19, 2230, 2330. Hun våkner sikkert 03, 05, 07 og 09. Blir gal av dette.

Det er nok ikke øke døgn, da det har pågått i en måned.

Har nok melk også for hun vil fortsatt bare ha en pupp, virker mett og god (blid og fornøyd) eller en pupp. Om jeg tilbyr den andre så bare slikker hun litt og griner på nesen.

Hadde så lyst til å fullamme lengre enn 4 mnd, men jeg kjenner ikke at jeg orker.

Er det ok å gi litt grøt når hun blir 4mnd?

Er dette god nok "grunn".

Har prøvd flaske på kvelden, men det er ingen forskjell. Har heller ikke mulighet å amme oftere på dag/kveld fordi hun vil rett og slett ikke ha oftere.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at hun virkelig er sulten på natt??

Snuppa mi blir 4 mnd i morgen, og hun sover nå godt om natten. Det hender at hun våkner ¨på feil tidspunkt¨ og da tilbyr jeg utelukkende tutt, det kan ta litt tid før hun sovner igjen, 20-30-40 minutter. Hun rekker aldri våkne helt og bli skikkelig sint, da er løpet ganske kjørt tror jeg??

Det er ikke sikkert at grøt hjelper derom det er kos hun vil ha og ikke mat, dette er noe jeg vill forsket litt i var jeg deg....

Skrevet

Prøver med sutt hver gang hun våkner, hun blir bare kjempesint. Smokk tar hun til vanlig når hun ikke er sulten. Hun spiser glupsk når hun får og hun gulper ikke.

Det er liksom "puppelyden" hun lager når hun våker...

Skrevet

Ok, da kan det jo nesten høres ut som hun er sulten.........

Men hvor lenge holder du på når du tilbyr sutt?

Skrevet

Har du prøvet ¨oppskriften¨min med utpumpet fløtemelk i flaske på kvelden??

Skrevet

Måtte gå å legge meg i går :)

Tilbyr sutt noen ganger, hun spytter den som regel ut 3-4 ganger før jeg gir opp, av og til brekker hun seg til og med :(

I natt ammet jeg 03, 05, 07 (da sto hun opp) og nå...

Skrevet

Hvor stor er godjenta nå? Kg?

Viser hun ellers stor interesse for det dere spiser? Får hun tenner?

Oppskrifta til trollet er vel å pumpe resten etter morgenmåltidet og så gi det som tillegg pa kvelden.

Skrevet

Vel, da har jeg den perfekte partner til Mina. La meg presentere Magnus som er 3,5 mnd og veier 7,2 kg. Han våknet kl. 00:30, 02:30, 04 og 07 i natt. Bare sulten. Ikke sutt. Lager puppelyder, spiser og sovner tvert. Soveøkta fra 20-03 er en saga blott. Har også lyst til å fullamme til 6 mnd, så jeg ser det an litt.

Helsesøster spurte overrasket om han bare fikk morsmelk (han er godt polstret) og lurte på om jeg ville ha info om donasjon av melk. Så han får nok, og jeg har nok.

Men, til saken. Mitt klare inntrykk fra HS var at han våknet så ofte fordi han var en stor og sulten gutt, og at det var fint å fullamme så lenge mor orket, men at det var helt greit å begynne med tillegg om man ønsket det.

Skrevet

hvordan spiser hun på dagtid da?

Sjeldnere?? kan hende du og har fått en slags snuing av døgnet??

Skrevet

Oppskrift ja :)

Jeg pumper noen ganger i løpet av morgen/dag etter at snuppa har spist seg mett. Da spumper jeg ut deilig fløtemelk som jeg gir i som tilegg i et skikkelig måltid på kvelden. Faktisk får hun nå 150ml x 2 på kort

tid før hun skal sove. en falske før pysj og en etter.

Skrevet

Takk for "oppskrift", men tror ikke jeg har så mye å pumpe siden hun spiser så hyppig om morgenen også. Kan hende hun slår til å sover 3 timer, da kan jeg klare det.

Hun er ca 6800 g og 63 cm, god og rund. hun var 3486 g ved fødsel.

Skrevet

Ja, hun viser interesse når vi spiser, hun sitter å "tygger" og følger med.

Skrevet

Ja, har tenkt tanken, men hun spiser ca like ofte på dagen også, hver andre time. Dersom hun sover i 3 timer så går det jo selvsagt 3 timer, men hun sover sjeldent så lenge.

Hadde såååååå lyst å fullamme lenge, men kjenner dette går på humøret løs.

Skrevet

Når hun spiser på dag, spiser hun begge sider eller bare en? sovner hun ved puppen?

Skrevet

hehe, etter en pupp skriver du i begynnelsen ja.......

pump den andre noen ganger i løpet av dagen, og lagre i kjøleskap til kvelden, så prøver du det jeg gjør, det skader jo ikke.... Barn spsier generelt mer når de får maten av flaske. Snuppa min spiser som oftes bare en pupp, noen ganger toppen av nummer to, men det er ikke sp ofte. Men på kvelden ,da spiser hun MYE!!!!!

Skrevet

For meg funker det å dyppe smokken i vann og gi til min 6 mnd 8,5 kilos baby når han våkner på natta. I natt våknet han 2300, 2320, 0100 - fikk pupp 0230, sov til 0715. Ikke værst.. skal forsøke og avvenne til ett nattmåltid i natt igjen, kanskje avvenne helt.. han får nemlig mat til hvert måltid om dagen nå pluss pupp, så det burde vel holde??

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...