Gå til innhold

tror for sikkert jeg nå har funnet julegave til minien jo! :):)

Anbefalte innlegg

Skrevet

var ikke sikker på om hva jeg skulle finne til han da... tenkte at siden vi ikke har så mye penger, så lurte jeg på om jeg skulle bare finne en liten ting til han. nye sutter eller noe sånt..

men, så fant jeg et sånt riddertelt, å har lyst mini sku fått en sånn! men har jo alle pengene han har fått, til dåpen å de mnd sparingene han har, da både vi sparer hver mnd, besteforeldrene og gudforeldre.

så lurte på å kansje bruke noen av dem? er det liksom "lov"?

for min kjære vil ikke bruke av de pengene så..

hva har dere brukt deres barns penger til, når dem bare er 1 år?

fint riddertelt:

http://www.barneparadis.no/comersus/store/comersus_viewItem.asp?idProduct=296

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg hadde ikke brukt 500kr av sparepengene til et sånt telt.

Hadde ikke brukt 500kr på et sånt et samme å mye penger jeg hadde heller da.

Skrevet

De pengene hun har fått står på sparekonto :) men hvis jeg hadde hatt litt dårlig med penger rundt jul og jeg hadde spart penger til henne hver mnd resten av året så hadde jeg helt klart tatt penger fra kontoen for å kjøpe gave :)

Skrevet

Det er jo med uv-filter også så det er perfekt til å ha ute på plenen på sommeren :)

Skrevet

Ja det hadde jeg gjort, vi sparer også til våre barn, men... Altvi sparer går ikke til dem når de er 18 liksom, vi sparer til konfirmasjon o.s.v... De får det resterende liksom... Trenger de noe ekstra dyrt en gang som vi ikke har råd til bruker vi selvsagt de pengene

Skrevet

men vi har aldri brukt av de pengene da. og min mamma sparer 100kr hver mnd til han, som komr inn på den kontoen, samme gjør min søster. så det blir 2400kr i året fra dem. og de spør oss om vi har kjøpt han noe, som da blir fra dem. men må jo da si nei, for jeg er enig med min kjære, er greit å ha de i banken.

men som min pappa da, han gir meg penger til mini i hånda, noen gang, å da kjøper jeg noe til han, f.eks sist fikk jeg 500kr, for han syntes mini hadde så små bodyer, å da kjøpte jeg body, pysjer og longs til han for dem.

så det blir jo noe annet da..

kansje jeg bare skal hinte litt til folk, hva vi ønsker oss til han? hihi.. for vil ikke tvinge gjennom på min kjære, at vi skal bruke av de pengene, for vi er jo tross alt to om disse avgjørelsene, og jeg liker at vi er enige da..

Skrevet

hadde jo vært perfekt, det teltet, vi skal jo til syden i feb...

Skrevet

ville nok ikke brukt sparepengene på et slik telt. og om han bare får en narresmokk fra dere så tror jeg ikke han reagerer på det. han er enda så liten at han ikke skjønner helt hvem pakkene er fra osv.. og om dere ikke gir han noe,så får han nok sikkert nok av pakker fra andre..=)

Skrevet

det sier min kjære også..

at mini kan få leke med pakkebåndene til jul, for de interesserer han nok mest da...

men, har sååå lyst på det teltet da... herregud, min kjære er møkklei maset mitt nå, å eg har bare mast i noen timer...!

Skrevet

Jeg hadde aldri tatt av Celine sine penger, vi sparer barnetrygden hver mnd!

Føler at det er hennes penger,blir jo som og kjøpe julegave til seg selv.. Det er min mening da!!

Men du gjør jo selfølgelig som du vil :)

Men jeg tenker at hvis man må ta av pengene til barnet for og få kjøpt julegave er et kanskje bedre og kjøpe noe billigere??

Men jeg synes at barna skal få julegave jeg da, samme hvilken alder!

Skrevet

nei, jeg mener ikke at vi skal bruke hans penger til julegave, men hans penger til å kjøpe han noe.

han skal jo få egenjulegave fra oss, som vi selv betaler for da.

ville bare mini sku få det teltet i tillegg, men føler ikke jeg har råd til det nå. i motsetning til deg, så beholder jeg barnetrygden selv, og den er alt jeg lever på nå i mnd.

skal spare av den, når jeg får kontantstøtte.

Skrevet

Da blir det jo litt annerledes, forsto på overskriften at du hadde tenkt at det skulle være julegaven ;)

Skrevet

jo, har lyst å gi den til han, men har ikke råd nå. derfor jeg tenkte han kunne kjøpt den til seg selv, siden han enda ikke har kjøpt seg noe..

Skrevet

Men det er jo helt greit, det hadde nok jeg kommet til og gjort også! Når vi får penger til Celine har jeg jo pleid og kjøpe litt nye klær eller leker.. Og så lenge de har spurt om du har kjøpt noe så er det jo bare og handle i vei ;)

Vi sparer til hun blir 18, men setter de inn pengene for at han skal kunne kjøpe seg ting nå så er det jo helt supert og bruke på det teltet!!

Skrevet

ja, ikke sant!

så nå, fik keg endelig min kjære på gli, å han er enig at vi lager en egen konto for de pengene han får av dem, å en egen for dem vi sparer. skal jo som sagt begynne å spare barnetrygd til han også.

tenkte at 1000kr i mnd av barnetrygda var nok da.. er jo et rundt og fint tall :)

Skrevet

Uff ja, er ikke bare med denne sparingen :) Vi sparer 600 i fond og 400 rett inn på kapitalkontoen vi da!!

Men det blir ikke aktuelt at hun får hele summen til og sløse opp når hun blir 18.. (det gjorde søsteren til sambo nemlig, det gjør meg helt kvalm....!!!) Er jo masse penger!

Vi har tengt at hun kanskje kan bruke de på førerkort,bil..

Også kommer vi til og begynne og spare en liten sum i mnd en stund før hun skal konfirmeres, alt koster jo såå mye hele tiden.. ;)

Skrevet

ja, takk det vat jeg.. urk..

siden jeg er hjemme med mini, så har vi jo bare en inntekt da. så har ikke så mye å spare av. men skal spare av barnetrygda da, litt, men ikke alt. kansje jeg sparer alt, den dagen jeg får meg en jobb..

er jo greit å ha i reserve uansett, både til oss og til han.

Skrevet

Her er barnets sparepenger ment brukt på vikigere ting enn et telt...

Skrevet

Dere har ikke råd til gave til barnet deres , men dere har råd til syden tur?

Jeg hadde aldri brukt 500 kr på et "telt" , samme om jeg hadde penger eller ei.. Om dere absolutt skal ta av sparepengene hans , så kjøp noe han trenger. Klær eller sånn..

Skrevet

vi har råd til julegave til mini, men ikke 500kr. på et telt. har fått mange penger hos mamma og pappa, og min søster fra han var født, som dem mener skal brukes til å "finne" han noe. så derfor hadde det vært ok å brukt de pengene på et telt. skjønner?

råd til sydentur?

vi betaler da ikke noe på den turen, er jo gratistur med jobben til min kjære!

Skrevet

jeg hadde ikke tatt av sparepengene til Mathias....

Og til et telt? da hadde jeg heller ventet.. han trenger jo ikke telt nå...

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...