jiha Skrevet 25. november 2007 #1 Skrevet 25. november 2007 Jeg hadde aldri tenkt noe særlig over det før besteforeldrene mine leste dette ordet på første siden i en avis. I sammenheng "dette er helt sinnsykt". De ble kjempe provosert av dette og sa at folk ikke egentlig er klar over hva det betyr. Det blir brukt histen og pisten i alle sammenhenger, mens det egentli beskriver en alvorlig sinnstilstand. Og jeg må si jeg er enig med dem. Det brukes hele tiden av alle, både voksne og unge, og i voksen program som i barne tv. Jeg tar meg selv i å bruke ordet av og til men liker det ikke noe særlig. Men jeg bannes sjelden også. Andre som har reagert på dette?
Patetica fåkksi Skrevet 25. november 2007 #2 Skrevet 25. november 2007 Hva har det aa bruke ordet "sinnsyk" med det aa banne aa gjöre?
jiha Skrevet 25. november 2007 Forfatter #3 Skrevet 25. november 2007 Mener bare at jeg merker så godt selv de gangene jeg bruker sånne "overdrevne" ord;)
Ikkelektuell Skrevet 25. november 2007 #4 Skrevet 25. november 2007 "Andre som har reagert på dette?" Alle de som blåser seg opp og roper på feminisme hver gang noen bruker ordet 'hysterisk'. Kanskje dere kan lage en klubb; "Vi som ikke godtar at enkelte ords innhold, budskap og mening endres gjennom årenes løp"?
Patetica fåkksi Skrevet 25. november 2007 #6 Skrevet 25. november 2007 Jeg hadde en engelsklaerer en gang som fikk helt bakoversveis da en elev sa "bare paa ködd", hun sa "Men en....ködd...- det er jo det en hest.. en hest sin... nei nei NEI uff".
Gjest Skrevet 26. november 2007 #7 Skrevet 26. november 2007 sinnsyk brukes vel ikke lenger om personer med mentale/psykiske problemer, så kanskje besteforeldrene dine må oppdatere ordforrådet sitt? :-) jeg synes ordet er rimelig oppbrukt og ganske innholdsløst, men jeg tar meg selv i å bruke det likevel.
Supertea Skrevet 26. november 2007 #8 Skrevet 26. november 2007 Det er nesten like irriterende som frasen 'masse lykke til'.
Gjest Dick Laurent is dead Skrevet 26. november 2007 #9 Skrevet 26. november 2007 At ordet er mye bedre når det er stavet korrekt: sinnssykt
Maria8 Skrevet 26. november 2007 #10 Skrevet 26. november 2007 Er ikke verre enn vanvittig vel..? Synes det er MYE bedre enn jævlig ditt og jævlig datt i alle fall....
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå