Gå til innhold

Låner/gir dere bort mye barneklær/ting?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Når dere har fått barnet, og det har blitt noen måneder. Hva gjør dere med de minste barneklærne? Gjemmer dere de til nestemann, eller gir/låner dere bort?

Jeg er litt skeptisk til å låne bort, da jeg aldri vet i hvilken stand jeg kan forvente å få klærne tilbake i,...om jeg får de tilbake. Men føler meg litt kjip om folk rundt meg får barn, og jeg er den eneste som ikke tilbyr å låne/gi bort ditt og datt.

Jeg har jo planer om flere barn, og da vil jeg gjerne bruke oppigjenn barneklærne...

Jeg føler vel egentlig ikke for å låne bort strikketøy som min familie har laget til sitt barnebarn heller. Jeg synes jo det er kjempestas å ennå ha noe av mitt barnetøy, selv om det snart er 30år gammelt.

"Billig" barnetøy ala sparkebukser har jeg ikke like sterke følelser for, men klær som jeg har fått tak i via utlandet f.eks har jeg ikke lyst skal forlate huset.

Andre som er like kjipe som meg,..?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Vi har selv fått låne en hel del ting og klær, noe vi setter stor pris på, og kommer nok til å låne bort like mye vi óg, til venner og familie som får barn etter oss. Men man trenger jo ikke å låne bort ting som har stor affeksjonsverdi, f eks plagg som er strikket spesielt til din baby eller andre ting som du bryr deg spesielt mye om. Å låne bort ting er noe man tilbyr, det er jo ikke noe som folk ber deg om. Det er vel opp til hver og en hva de føler for.

Skrevet

Hvis dere planlegger flere barn ville jeg beholdt det jeg hadde tenkt å bruke.. Personlig har jeg ingen planer om flere og vet ikke helt hva jeg gjør med klærne jeg har kjøpt. mye av det er både dyrt og fint..

Skrevet

jeg ville ikke lånt bort, men tatt vare på de klærne, de som får barn får nok alltids nok med klærn av venner og familie;)

Skrevet

Har ikke lånt bort noe av klea til gutten min, å kommer ikke til å gjøre det heller. Men selvfølgelig spør noen kan de få låne (eller at eg gir bort) d som eg ikke bryr meg så veldig om. Noen klær er jo spesielle, d må man jo få lov å ha for seg selv. Har selv klær etter da eg var liten, synst det er kjekt og ha:)

Skrevet

Har gitt bort etterhvert som barna vokser fra det, venter nå nr 5 og er sjeleglad for at jeg ikke har klær etter 4 barn å "måtte" se over ;o)

Skrevet

Vi beholder det meste tilfeldig det blir flere barn og når vi bestemmer oss for at vi er ferdig så spørs det litt. Hvis mine søsken har fått barn så gir vi sikkert masse til dem... ellers så selger vi det. Men det spørs vel mye på hvor mye vi tjener da den tiden kommer og om vi trenger pengene eller ikke. Kjenner vi noen som har behov for hjelp og støtte så gir vi det sikkert bort. Men det kan jo hende at vi trenger pengene selv slik at vi bare må velge å selge det i stedet.

Men hittil så skal vi beholde alt som vi liker og gi bort eller selge hvis det er noen ting vi ikke er like begeistret i. Vi får altids masse nytt til nestemann og har selvsagt lyst å kjøpe litt også så jeg må vel bli kvitt litt klær etter hvert. Akkurat nå kjenner jeg ingen som vil ha brukte klær så jeg så enten selge det på nettet eller gi det til fretex. Vi får se....

Skrevet

Vi tok vare på det meste etter førstemann. Alt var nytt, vi er ikke glad i brukte/lånte ting. Når det gjelder klærne har jeg nå gitt bort det aller meste nå. Noe av det minste var kjønnsløst så det bruker vi om igjen. Vi får det andre kjønnet denne gangen :) Da jeg ryddet i klærne for et par uker siden var det mange som ble glad. Masse masse fint tøy ble gitt bort til forskjellige. Vi skal ikke ha flere barn etter denne, så utstyr og sånn blir nok spart på slik at min lillebror (på 27....) kan få det han vil ha til sitt barn. Ellers så selger vi sikkert noe også.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...