Gå til innhold

Jobbe frem til permisjonen begynner?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Er det sånn at de fleste av dere ikke har noen problemer med å jobbe helt frem til permisjonen starter? Er i uke 33 og lurer litt på om jeg skal spørre om jeg kan få 50% sykemelding når jeg skal til legen denne uken.

Er såååå sliten. Har barn fra før, og når de er i seng kl 20.00 besvimer jeg mer eller mindre i seng. Våken 3-4 ganger i løpet av natten. Føler meg helt skutt.

I dag har jeg sovet 3 timer midt på dagen. Sambo er en engel, og prøver å avlaste meg. Endelig skal vi legge oss samtidig.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er sykemeldt 40 % fra uka som kommer, har vært sykemeldt 20% i 3 uker nå.. Er 32+1.

Om du føler at du trenger sykemelding, så be om det!!!

Jeg ventet nok litt vel lenge.. Var helt på felgen for å si det sånn.. Sover dårlig om nettene, har lang pendle vei, og har hatt 0 energi hele svangerskapet..

JM mente jeg burde gå ned til iallefall 50% jobb, og helst 40% jobb, men jeg vil ta det litt gradvis, og se hva som funker for meg.. Så får vurdere hvordan det blir videre etter denne uken. :)

Tenk på deg selv og barnet du bærer!!

Klem.

Skrevet

jeg har store problemer med å jobbe frem til permisjonen begynner :P Med førstemann "holdt" jeg ut helt til 1 mnd før jeg skulle begynne i permisjon, da ble jeg 50% sykemeldt. Denne gangen har jeg bestemt meg for at jeg skal ta mer hensyn til kroppen min, og i tillegg har jeg en rakkerunge på 2 år, så jeg har vært 50% sykemeldt siden jeg var 22 uker på vei jeg.. Og har ingen planer om å jobbe mer før jeg begynner i permisjon om 8 uker.

Skrevet

Har lurt litt på det samme... Jeg eg i uke 32, og har hatt 2 ukers sykemelding pga lungebetennelse. Skal egentlig på jobb igjen på tirsdag, men har 3 cm åpning, og lurer på om det er forsvarlig å jobbe i det hele tatt da? Til nå har jeg 50% sykemelding fra tirsdag av, men vurderer å få meg 100% sykemelding, magen strammer seg bare jeg er oppe å går. Så skal høre med legen hva han synes.

For å svare på det du skrev, synes jeg at du burde få deg 50% sykemelding ja, det burde ikke være noe problem når du er utslitt og sliten. Du må tenke på helsa de, og den lille i magen. :)

Skrevet

I mitt forrige svangerskap ble jeg 100% sykemeldt 1 mnd før permisjonen startet. Denne gangen ble jeg sykemeldt 40% når jeg var i uke 26. 100% sykemeldt blir jeg fra mandag av, nesten uke 30. Jeg jobber som ped.leder i barnehage og det er ikke bare bare. Hadde jeg hatt en kontorjobb kunne jeg sikkert klar meg fram til permisjonen startet. Viktig å ta vare på kroppen sin i denne tiden, vi får ingen medalje for å holde ut til permisjonen starter.

Skrevet

Finnes ingen oppskrift på dette, lytt til kroppen din, ser inlegg her om at hvis man hadde hatt en kontorjobb så ville man sikkert klart og jobbe fram til permisjonen starter, vel, jeg har kontorjobb, og var 70 % sykmeldt når jeg gikk ut i permisjon.. og d var mer enn nok, hvis man skal klare og henge med ellers i hverdagen. Med barn som skal følges hit og dit, på treninger osv.. Vi er alle forskjellige..

Gagner ingen at du sliter deg ut vet du :-)

Lykke til

Skrevet

jeg har jobbet 100% frem til uke 30. (bortsett fra 2 uker hvor jeg var veldig dårlig og jeoobet kun 50%).

Jobber nå 80% og har gjort det siden uke30. Merker at det tar på mer og mer å jobbe nå, og jeg er som oftest helt kaputt når jeg kommer hjem fra jobben, men har heldigvis bare 2 uker igjen på jobb før permisjon starter.

Ta hensyn til deg selv. Du kjenner på kroppen om du orker å jobbe fullt eller ikke.

Skrevet

Jeg har jobbet fullt helt til nå, er i uke 30. Skal til legen i morgen, og ønsker å begynne å trappe ned. Jeg ønsker å være i jobb frem til permisjon, men tviler på at jeg orker å jobbe fulltid. Satser på å jobbe 80%.

Skrevet

Takk for mange innspill. Etter dette har jeg blitt mer bestemt for å trappe ned. Skal be om 50% sykemelding.Har kontorjobb, men blir utslitt selv om jeg sitter meste parten av dagen. Er ikke noe godt å sitte 8 timer forran en pc hver dag.

Er nok litt sånn verdensmester jente, som vil klare alt selv, til samboers store fortvilelse.

Var klokt sagt at det ikke deles ut medalje. Regner med at dere også får høre at svangerskap ikke er en sykdom.

Snakket med samboerne min da vi la oss i går og han ble lykkelig over at jeg vil sykemelde meg. Heller roe ned disse siste ukene, og forberede jul og kose meg med barna.

Skrevet

Svangerskap er ulike. Jeg hadde ingen problemer med å jobbe fullt fram til permisjonen startet denne gangen, sist gang var jeg 20% sykemeldt de siste ukene. Er jo i grunnen helt irrelevant om andre av oss kunne jobbe fullt fram til permisjonsstart, det som teller her er formen din og hva som blir riktig for deg. Snakk med legen din, og lykke til :-) Ikke bra å slite seg helt ut!

Skrevet

Jeg sier jo ikke at det gjelder i alle tilfeller, men det er nok en større andel som har en kontorjobb (kommer jo mye an på stresset på jobben selvfølgelig) som klarer seg lenger i jobb enn vi som jobber i barnehage. Vi er alle forskjellige ;o)

Skrevet

Jeg jobbet helt frem til permisjonen startet, men "bare" 80 % siste ukene, det angrer jeg på nå når det er 1 uke til termin og bekkenet krangler som fy... Ikke greide jeg og holde meg til 80% heller, jobbet alltid mer og arbeidsmengden ble ikke redusert...

Skrevet

Heisann.

Jeg har vært 50 % sykmeldt den siste måneden (har nå 6 uker til termin)

Med mitt første barn jobbet jeg helt til jeg skulle ut i permisjon, med nr 2 ble det litt redusert på slutten og nå er jeg altså 50 % sykmeldt og har veldig god samvittighet overfor meg selv :)

Jobber i barnehage. Hadde det ikke vært for denne herlige jobben, med mye variasjon og aktivitet, ville jeg nok ha blitt sykmeldt mye tidligere.

Trives godt på jobb, med herlige barn og medarbeidere. Kommer til å savne dem som fy når jeg går ut i permisjon (om litt over 2 uker, huttetu...)

Ta vare på deg selv du - du skal også fungere på hjemmebane

Lykke til!

Klæm

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...