Anonym bruker Skrevet 25. november 2007 #1 Skrevet 25. november 2007 Prøvte meg i sex i svangerskapet forumet, men der var det ikke mye aktivitet og respons! Jeg er gravid i uke 32, og har ikke hatt så veldig mye sex i løpet av svangerskapet. Men litt har det selvfølgelig blitt når lystene har blitt for store:) Nå er det 1 mnd siden sist, og jeg holder på å sprenge. Grunnen til at det er så lenge siden sist, er fordi jeg i følge legen har 3 cm åpning. Har tatt det som en selvfølge at sex og samleie ikke er aktuelt slik som situasjonen nå er, men idag kjenner jeg at jeg er sint og frustrert fordi jeg rett og slett trenger den form for nærhet av mannen min. Fornuften sier at jeg ikke burde ha samleie, i og med at jeg ikke vil risikere å sette i gang en fødsel så tidlig i svangerskapet, men kan noen si meg; er dette noe som kunne ha skjedd? Tenker at det må vel gå ann å ha samleie forsiktig??? Alt jeg vet er at jeg nesten ikke holder ut... Noen som har greie på det?? Setter pris på svar:)
2små*og en på vei:) Skrevet 26. november 2007 #2 Skrevet 26. november 2007 sliter med samme problemet, har også 3sm opning.. men jeg e komt litt lengre, er 38+2 uker.. så lurer på om jeg ikke bare skal drite i det nå.. er jo ikke akkurat krise visst den lille kommer nå.. kan jo "hoppe" av i svingen, siden de sier det er sæden som kan føre til modning å sånn..å ikke selve sexen.. vet ikke jeg..
amy_de Skrevet 26. november 2007 #3 Skrevet 26. november 2007 hva med å prøve med kondom? Ville sjekka med JM først for sikkerhets skyld da.....
kokosyklus Skrevet 26. november 2007 #4 Skrevet 26. november 2007 Orgasme utløser et hormon som er det samme hormonet som setter i gang fødselen. Da hjelper det iallefall ikke om du bruker kondom. Livmoren trekker seg også litt sammen under orgasmen. Den viktigste årsaken til å holde tilbake fødselen er at lungene ikke er ferdigutviklet før i uke 34. Men, det er jo ikke bombesikkert at du starter fødselen... Vanskelig vurdering det der, ikke noe hyggelig å gå rundt sint og frustrert i noen uker til iallefall. Jeg vet jammen ikke hva jeg ville gjort. Lykke til!
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #5 Skrevet 26. november 2007 Hvis du har åpning skal du være litt forsiktig pga infeksjonsfare o.l...
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #6 Skrevet 26. november 2007 Orgasme utløser et hormon sier du... Hmm, det var nytt. Ja, da er det vel ikke vanskelig å vite hva en skal bedrive i disse kjedelige ventedagene;-)
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #7 Skrevet 26. november 2007 Hadde ikke tvilt om jeg hadde vært 38+2 !! Enjoy !
Piami :) Skrevet 26. november 2007 #9 Skrevet 26. november 2007 Det er et hormon som kalles prostaglandin som er i sæd som kan modne livmorhalsen.. Samme som en bruker for å sette igang fødsel når en fører en kapsel inn i vagina.. Altså har ikke selve orgasmen din noe med det å gjøre..., men hans utløsning. Det er jo ingen fare om du skulle føde nå, siden du er så langt. Troligvis vil det nok ikke sette igang noen fødsel uansett - om det hadde vært en overhengende fare ville en frarådt feks flergangsfødende å ikke ha sex uten beskyttelse - fordi man som regel har litt åpning i utg.punktet når en har født før.. Vel, er du bekymret så bruk kondom - eller blir det som sjokolade med pairet på ??
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå