Gå til innhold

Kan noen komme med noen gode råd og tips???

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har ei venninne som sliter med sin sønn på snart 4 år.

Han sovner ikke før på laaangt på kveld. Han ligger i senga å roper "mamma!?" å så svarer hun "ja!" å da hører hun ikke mere..sånn pågår det i flere timer. Hvis hun ikke svarer blir han hysterisk! LIVREDD, hyler og skriker. Hvis hun må ned i vaskekjelleren(enebolig med inngang til kjeller ute) så sier hun til han at hun skal sette på ei vaskemaskin. Det er greit, men så hører hun han hyler og skriker igjen, for da har han ropt på henne uten å få svar. Så hun må nesten ta han med seg, til og med inn på do av og til.

MEN hvis de store brødrene skal passe han en kveld for hun på en snartur på butikken eller noe da legger han seg ned for å sover. Da roper han ikke på henne. Da sovner han med en gang omtrent. Så hun har begynt å gjøre dette av og til sånn at han skal sovne til normal tid. Hun lyver til han og sier hun må ut en liten tur, men søskene er der for å passe på han. Å da går hun utenfor huset i 15 min. Kommer inn å da sover han.

Hun spurte meg om råd, men jeg har ikke peiling jeg hva jeg skal si..Eller hva som er problemet?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Han er jo ikke redd, for da hadde han vært det hele tiden. Han lurer mora si.

Skrevet

Han kan ikke være redd selv om han oppfører seg sånn.

Men hvorfor gjør han det da tro? Å hva kan hun gjøre?

HI

Skrevet

Han er i hvertfall ikke redd når hun ikke svarer. Han har funnet ut en måte å manipulerer henne på, for å hale ut leggetid og nattesøvn!

De fleste barn griper denne sjansen hvis de får den. Gradvis tilvenning til null respons er eneste løsning!

Skrevet

Er enig med deg, men skjønner ikke hvorfor han er sånn ellers på dagene å. Når hun skal hente ved eller sette på vaskemaskin eller gå på do. Å hvorfor er han ikke sånn til søskene..

HI

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...