Gå til innhold

Litt hjelp her?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er dausjuk.. 40 i feber og er kun oppe nå for å sende en mail til min søster samt spise litt..

Jeg er veldig dårlig og vil gjerne at mannen min skal være hjemme i morgen.. Siden vi har en baby på 6mnd.

Men saken er at han er ansatt i et firma, han har 6mnd prøvetid, prøvetiden går over 7desember og da skal han bli fast ansatt. Er det dumt om han er borte pga meg i morgen da?

På ed 6mnd han har jobbet der (6mnd den 7desember) har han: hatt influensa i 2 dager, syk 1 dag pga meg, gått hjem 1 gang pga omgangssjuke på jobben og kommet for sent pga baby 2 ganger.

Hvis han er borte i morgen, tror dere han får forlenget prøvetid da? Jeg så på firmaets hjemmeside igår og der var han nylig oppført som ansatt - det var han ikke for bare 1 mnd siden.

Er det dumt å be han være hjemme? Er så redd at han skal få forlenget prøvetid eller sparken, endaj eg vet de trenger han. Kan noe roe meg ned please?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Legger også til at de hadde evalueringsmøte 7august og da sa de at han skulle gjøre noe alvorlig galt for at prøvetiden ikke skulle gå overi fast ansettelse "rundt juletider."

Er det bare meg som er på tuppa fordi han mista en jobb for 12 mdn siden pga at han var mye syk? Han jobber veldig mye overtid på denne jobben. Gjær en skikkelig innsants

Skrevet

De har vel forståelse for at mannen din har familie. Han blir vel ikke oppsagt fordi han tar vare på dere en dag.

Skrevet

Tror han har rett til å bruke egenmelding når du er syk.

Skrevet

Takk. Han har jo krav på egenmelding. Jeg er bare redd det skal gå utover hans faste ansettelse.

Han har teknt å bruke av de 10 dagene - sykt barn permisjon. Det er ikke noe særlig når jeg vrir meg i feber :(

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...