Gå til innhold

Mørkredd?

Samsyn, Camilla og Therese

Anbefalte innlegg

Skrevet

Camilla har de siste dagene vært helt forferdelig å legge. Hylskriker så fort hun ser vi er på vei ut av rommet. Selv om jeg sitter ved senga hennes til jeg tror hun sover, så tar det maks 5minutter før hun våkner og hylskriker igjen.

Hun har jo lenge vært kjempegrei å legge, trengte bare å gi smokken et par ganger og så var det greit. Men nå hjelper ikke det heller. Selv når hun våkner midt på natten så er det hylskrik hvor det før bare har vært smokkesutring.

Men i kveld så satte jeg på vegglampen hennes. Den gir et litt rosaskjær på lyset og lyser ikke like sterkt som taklampen. Og jaggu tør hun nå ligge der alene. Blir jo bare spennende å se hva som skjer når jeg slukker lyset....eller er det like greit å la det stå på hele natten tror dere?

I og med at hun tolererer å ligge alene i sengen med lyset på, så har hun iallefall ikke vondt noe sted. Så da er siste årsak slik jeg ser det, at hun er mørkredd.

Men hun får vel ikke like god søvn med lyset på eller? Men har jo ikke lyst til at hun skal ligge å være redd heller. Ikke lett å være mamma bestandig hehe

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kan jo hende at fra helt lyst til helt mørkt blir litt skummelt ja. Jeg har tenkt tanken selv jeg at det kan fort snu. Vi har allerede montert en lampe over sengen hennes og så langt bare henger den der. Men jeg også tenkte at det kan være lurt å ha den i tilfelle. Er spent på å høre hvordan det fungerer for dere med litt lys på. Kan tenke meg at det har en beroligende effekt iallefall.

Skrevet

Det er vel ikke utenkelig at hun er mørkredd. Jeg opplevde noe av det samme med vesla den første uken. Da skrek hun vilt hvis det var mørkt, og roet seg like raskt hvis vi slo på lyset.

Jeg tror ikke hun sover dårligere av å ha på litt lys om natta. Men jeg ville sjekket brannsikkerheten på lampene (vi har nemlig noen nattbordslamper som blir skrekkelig varme, og som det nok ikke er meningen at skal stå på hele natta).

Skrevet

Det gikk kjempegreit å ha lyset på i natt. Hun våknet 00:30, men da trengte hun bare å få smokken og så sovnet hun igjen. Våknet igjen kvart på syv, men da fikk hun smokk av pappa som var på vei til jobb og sov videre til halv ni!!

Vi bruker sparepærer i lampen så den blir ikke for varm, sjekket det i går kveld. Har nå kjøpt en bordlampe som jeg tenkte å enten ha sparepære i eller bare 15watts pære. Vil ha minst mulig lys men nok til at hun ikke blir redd.

Så nå blir det spennende å se om dette fortsetter da...hmmmm :-)

Skrevet

Blir spennende å høre om det fungerer med litt lys, det ser jo ut som hun roer seg greit.

Jeg tror ikke det har noe å si om det er litt lys på om natten. Det viktigste er jo at hun faller til ro og sovner igjen. De sover jo så godt når de først sovner disse småttisene!

Lykke til med lampen, den var jo så søt også!

Skrevet

Tror nok hun kan være mørkredd ja, rart om det skulle være noe annet egentlig. Synes det var en fn lampe du kjøpte, og jeg kjøpte jo en liten rosa lampeblomst for å ha på veggen. Greit å ha dersom Mia også plutselig skulle bli mørkredd.

Blir spennende å se om lampen din fungerer :-)

Skrevet

Hei Samsyn; har det gått bedre med Camilla etter at hun fikk den lille lampen?

Nå har jeg montert den rosa blomstlampen på rommet til Mia, så jeg gleder meg til å se om det gjør noen forskjell. Jeg kommer sikkert til å bli bekymra for om den tåler å stå på så lenge så jeg må fly inn uansett. Er det ikke det ene.... :-)

Skrevet

Heisann :-)

Vi brukte den rosa blomstlampen som hun har på veggen 1 natt, og så brukte vi den lille lampen 1 natt.

I går og i kveld så har vi latt døra inn til rommet hennes stå åpen og lyset på i gangen. Det ser ut til å fungere bra det også :-) Lampene er jo knallsøte så det var iallefall ikkeno bomkjøp :-)

Jeg har sparepærer i mine lamper, de blir ikke så varme som vanlige lyspærer :-)

Lykke til :-)

Skrevet

Vi har hatt den rosa-blomst-lampen siden Erica ble født, og bruker den som et "kveldslys". Så når vi tar nattstellet og synger sanger mm, har vi på blomsten. Den gir et litt skjermet, dog rosa, lys. Sikkert lurt med sparepære, for den blir skikkelig varm etterhvert.

Skrevet

Til Tobias har jeg brukt en slik "nattlys" sak som man bare setter i stikkontakten. Den gir et svakt lys og når man setter den i en stikkontakt på gulvet, så blir det ikke så lyst oppi sengen. Og viss barnet våkner, så er det ikke helt bekmørkt på rommet :-) Den tror jeg ikke er noe brannfarlig, siden den er ment å fungere som nattlys.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...