babyprincess Skrevet 25. november 2007 #1 Skrevet 25. november 2007 fungerer det det egentlig? Trodde ikke de kunne være faddere?
Mersa og gutta <3 Skrevet 25. november 2007 #2 Skrevet 25. november 2007 De som ikke er medlem i statskirken kan ikke være faddere, det er menigheten du døper i som sjekker om de er medlem eller ikke, og er ikke alle steder de sjekker så nøye.... Bestevenninnen min kunne ikke være fadder pga hun ikke var medlem, vi har bare en "avtale" om at hun er en liksomfadder likevel...
Gjest Skrevet 25. november 2007 #3 Skrevet 25. november 2007 Hm,jeg er ikke medlem i statskirken men har blitt godkjent som fadder.
Cat78♥VerdensVakresteDatter♥ Skrevet 25. november 2007 #4 Skrevet 25. november 2007 Tull og tøys, jeg er hverken døpt eller medlem av statskirken og er fadder til 2 stykker.
Gjest ->>- Skrevet 25. november 2007 #5 Skrevet 25. november 2007 I prinsippet må en fadder være bekjennende kristen og tilhøre en retning som praktiserer barnedåp. I praksis kommer det veldig an på hvor sær den lokale presten er.
urigeller Skrevet 25. november 2007 #6 Skrevet 25. november 2007 Dette er tull! Man kan fint være fadder selv om man ikke er medlem i statskirken, men det står at man ikke "skal fornekte den kristne tro" eller noe i den duren. Info finnes på www.kirken.no - under dåp.
urigeller Skrevet 25. november 2007 #7 Skrevet 25. november 2007 Den ene fadderen til vår yngste, er pinsevenn - altså praktiserer ikke barnedåp. Det var ikke noe problem, men så tror jeg heller ikke at noen spurte om det heller...
Babyfacepsycho Skrevet 25. november 2007 #8 Skrevet 25. november 2007 "Det er en ære å bli spurt om å være fadder. Mange ganger vil fadderne tilhøre den nære familie og representere ulike generasjoner. For andre er det naturlig å velge venner av familien. Nedre aldersgrense er 15 år og fadderne må enten være medlemmer av Den norske kirke eller et kirkesamfunn som ikke forkaster barnedåp." Dette står på kirken.no angående faddere. http://www.kirken.no/?event=doLink&famID=3125
*Rutletutt* Skrevet 25. november 2007 #9 Skrevet 25. november 2007 Vi har tre faddre til mini som ikke er medlem i statskirken - jeg ringte og hørte med kirkekontoret om det, og det gikk helt fint, så lenge to av de vi hadde som fadre var medlemmer - og vi hadde tre:o)
*Rutletutt* Skrevet 25. november 2007 #10 Skrevet 25. november 2007 ...og de tre er heller ikke medlem i noen annen kirkesamfunn...
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå