Gå til innhold

Bakovervendt eller forovervendt?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Forloveden min sin 2 seters bil har airbag til høyre side, den kan slå av eller på så sønnen vår har lov til og sitte der da.. Så skal airbag være av, så skal han sitte bakovervendt eller forovervendt i 2 seters bil?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Bakovervendt er tryggest så lenge dere har mulighet til det. Airbag må være av uansett hvilken vei han sitter.

Skrevet

I en to seter ville jeg valg bakover

Skrevet

Jeg vet ikke helt om bilsetet sønnen min har kan ha bakovervendt.. Ehh.. Det er en Recaro merke..Kjøpt i sommer..

Skrevet

Er han under 4 år bør han sitte bakovervendt, i tillegg bør airbagen kobles fra hos merkeverksted.

Skrevet

Han er 21 mnd.. Han sitter forovervendt i bilen min bak.. Det har han gjort siden mai.. Men foran, vet jeg ikke åssen det skal.. jeg vet ikke om den type bilsete han har kan sitte som bakovervendt.. Det er en Recaro merke.. Kjøpt i sommer hos Torshovbil

Skrevet

Han bør vel sitte bakovervendt i din bil også, er ikke noe tryggere selv om han sitter bak.

Skrevet

Han har bare sittet forovervendt fordi det er lettere for meg og ta kontakt med han siden jeg er døv ellers kunne jeg ikke se tryna hans når han sitter bakovervendt..Kanskje jeg burde snu setet som bakovervendt?.. Jeg ble stoppet av politi 2 ganger sist pga alkoholtest... Politiet så inn og sa hei til sønnen min, sa ikke noe om at han satte forovervendt så ?..............

Skrevet

Aha, ja da skjønner jeg at han sitter forover.

Det er tryggere å sitte bakovervendt dersom man skulle frontkollidere, så det anbefales å sitte bakovervendt frem til 3 år i første omgang, nå leste jeg at de skulle gjøre om anbefalingene til 5 år. Politiet blander seg ikke oppi om man setter ungene bakover eller forover, fordi det bare er anbefalinger. :)

Skrevet

Okei, men uansett unne politiet gitt beskjed eller noe?..

Stakkars unge at de må sitte bakovervendt til 3 eller 5 år.. Pga beina..Det blir jo samme om de sitter forovervendt eller bakovervendt.. Like farlig mener jeg.. Når en kræsjer bak til bilen. mens ungen sitter som bakovervendt.. Når bilen kræsjer foran på bilen mens ungen sitter forovervendt.. Like farlig mener jeg..

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...