Gjest Skrevet 25. november 2007 #1 Skrevet 25. november 2007 Det er egentlig ganske paradoksalt at vi bruker masse penger på sikkerhet i bil, men om man fra tid til annen skulle finne på å ta buss, så er man prisgitt sjåførens kjøreegenskaper. Har hatt mange ekle episoder i bussen, med barnevogn, eller ungen på fanget hvis jeg har måttet legge vognen i bagasjerommet på bussen.
Anonym bruker Skrevet 25. november 2007 #2 Skrevet 25. november 2007 Bruker det så sant det er i bussen, men det er jo sjelden at det er sikkerhetssele i de,. Og har hatt ungen på fanget engang og ALDRI mer. Sjåføren tok ikke hensyn, i tillegg var bussen overfull, det var varmt og helt grusomt.. Hadde det skjedd en ulykke,så hadde det nok, uheldigvis, vært mange omkomne.. Så nå tar jeg heller en annen buss hvor jeg kan alltid få barnevognen med inn. Da sitter jo barnet fast i vognen med sele og jeg holder den fast mens jeg står/sitter... Må ta bussen når jeg skal noe, så det er ikke morro.. Pleier å spørre pent min far om han kan kjøre oss (han er pensjonist) og sier sjelden nei,så det er bedre. Da betaler jeg han noen kroner for bensin og spanderer middag ol på han mens jeg handler.. Meget grei deal, men er jo ikke alltid det går...
Sylteflesk Skrevet 25. november 2007 #3 Skrevet 25. november 2007 Ville brukt det hvis det fantes, men det har jeg aldri sett. Tar aldri ungen på fanget på bussen, hun får pent holde seg i vogna. Finnes det virkelig steder der man må legga vogna i bagasjerommet på bussen altså? Da hadde jeg virkelig kviet meg for å ta bussen med henne.
Love my kidz Skrevet 25. november 2007 #4 Skrevet 25. november 2007 Jeg har aldri vært i så nye busser at det har vært sikkerhetsbelte. Kommer selvsagt til å benytte meg av det dersom jeg kommer over det =)
Anonym bruker Skrevet 25. november 2007 #5 Skrevet 25. november 2007 Hvorfor ha babyen i vogna? Det er vel ikke noen større sjanse for å greie å holde igjen både vogna og babyen enn bare babyen? (Ei tom 0,5l brusflaske veier 9 kg ved bråbrems i 50 km/t, hva tror dere vogna og babyen veier da? Tviler på at man skal greie å holde fast vogna da, spesielt siden en bråstopp gjerne kommer uventet også.. )
Gjest Skrevet 25. november 2007 #6 Skrevet 25. november 2007 For å være brutalt ærlig, om en baby som min på 7,5 mnd ligger i vogn eller sitter på fanget tror jeg utfaller blir omtrent det samme ved en evt. kræsj. Der jeg bor er ikke bil et alternativ, pga en bomring som koster 120 kr tur/retur, enda mer om man er flere i bilen. Bussen går hver time eller sjeldnere, så å vente på neste er heller ikke aktuelt. Er det mer enn to barnevogner i bussen fra før, er det ikke plass til en vogn til, så da må den i bagasjerommet.Det er mange barn her, så det skjer ofte. Det fins èn buss så langt jeg vet som har et babysete helt framme. Ellers er det noen busser som har vanlige sikkerhetsseler for voksne, men vesla mi er jo for liten til å bruke dem. Sjåførene tar overhodet ikke noe hensyn til om et spedbarn oppholder seg i bussen de kjører, de suser av gårde på to hjul i svingene, har mer enn en gang følt meg både utrygg og redd. Det er rett og slett for dårlig av busselskapet.
Anonym bruker Skrevet 26. november 2007 #7 Skrevet 26. november 2007 pleier å ha ungen i babybjørn når i skal ut med buss. Føler at det er litt tryggere for da kan jeg jo ikke miste taket hvis noe skulle skje. (om det faktisk er tryggere er en annen sak) De fleste busser som går over lange strekninger har belte og da bruker jeg det. Værre med bussene her i oslo, det har faktisk vært ganger hvor jeg har gått av og venta på neste buss fordi jeg følte meg for utrygg med kjøringa til sjåføren. Heldigvis er det bare 10 min mellom bussene da.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå